loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص های آن

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 31000 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در واقع دارای مباحث اقتصادی بوده و در زمینه الگوی پیشرفت آماده شده است. فصل اول این کتاب به کلیات می پردازد. این فصل اهمیت موضوع را از مباحث مختلفی که در زمینه تعاریف عدالت اقتصادی و شاخص ها است، بررسی می کند. فصل دوم عدالت توزیعی در نظریه های عدالت را طرح بحث کرده و منظر و دیدگاه فلاسفه کلاسیک مانند افلاطون، ارسطو و... را پیگیری می کند.فصل سوم کتاب با عنوان مفهوم عدالت اقتصادی ضمن اینکه معنای لغوی و اصطلاح فقهی و اخلاقی را طرح بحث می کند، به تفاوت میان عدل و قسط می پردازد و مفهوم عدالت اقتصادی را از چند دیدگاه تساوی، اعتدال و انواع استحقاق بررسی و جمع بندی می کند. عنوان فصل چهارم توازن یا عدم تعادل ثروت در دست اغنیاست. در فصل پنجم به تبیین و بررسی شاخص های موجود برای عدالت و نابرابری می پردازد. فصل ششم به بیان شاخص های عدالت اقتصادی بر اساس آموزه های اسلام اختصاص دارد و فصل هفتم جمع بندی و نتیجه گیری است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما