loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«صراط اندیشه و عمل» راهی بازار کتاب شد

کتاب «صراط اندیشه و عمل» اثر حجت الاسلام ابوالقاسم علیدوست منتشر شد.

سه‌شنبه 10 شهریور 1394

«صراط اندیشه و عمل» منظومه ای از سبک زندگی طلبگی ارائه می کند. نویسنده این اثر معتقد است شناخت مسیر و مقصد طلبگی امری ضروری است و اگر طلاب و دانش ‏پژوهان دینی از آغاز طلبگی، شناخت کافی از راه و مقصد خویش داشته باشند، با نشاط در تحصیل گام بر می دارند و با امید به آینده، رسالت خود را در مقاطع مختلف ایفا می‏ کنند.

با توجه به اهمیت جایگاه طلبگی و خطرهایی که طلبه ‏را تهدید می کند، بیش ‏از هر چیز وجود مرجعی ‏راهنما یا شناسنامه ‏ای برای شناساندن گذشته، مسیر و آینده حوزه‏ علمیه اهمیت پیدا می ‏کند تا براساس نیازها و ضرورت‏ های طلبه، هدایتی جامع در تهذیب، تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ ارائه کند.

حجت الاسلام علیدوست استاد برجسته حوزه علمیه در بخشی از پیش گفتار به نکاتی در مورد این تحقیق اشاره کرده و می نویسد: این کتاب پاسخ‏ به مجموعه ‏ای از پرسش هاست که طلاب محترمِ سال اول تا درس خارج در مدارس و مراکز مختلف حوزه ‏های علمیه مطرح کرده اند. با توجه به اشتراکات آموزشی بین حوزه و دانشگاه برخی از مطالب این کتاب نظیر شیوه مطالعه، مباحثه، تدریس و تحقیق برای دانش ‏پژوهان غیرحوزوی نیز قابل استفاده است.

وی می افزاید که تلاش شده به سؤال های طلاب با فرض های گوناگون و گزینه های مختلف پاسخ داده شود. بر این اساس به برخی سؤال ها پاسخ مطلق داده نشده است؛ به عبارت دیگر تلاش بر آن بوده است بر اساس شرایط و مقتضیات، به سؤال‏ ها پاسخ داده شود، به همین دلیل در برخی موارد از پاسخ گویی مطلق چشم پوشی شده و جواب صحیح به اقتضای شرایط به تشخیص مخاطب واگذار شده است.

مطالب این کتاب در دو قالب بیان شده است: اغلب در قالب پرسش و پاسخ و گاهی با بیان ابتدایی، دلیل نخست آن دغدغه ای بوده که برای حفظ پرسش ‏های طلاب داشته ‏ایم و کوشیده‏ ایم پرسش ‏ها از شکل اصلی خود خارج شود و دلیل دیگر اهمیت برخی پرسش ها و نزدیک بودن جواب آنها به هم بوده است.

کتاب «صراط اندیشه و عمل» اثر حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست در 440 صفحه و با قیمت 19000 تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط