loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صاحبدلان - جلد هفتم: کتاب قوام؛ روایت زندگی حجت الاسلام سید مهدی قوام

5 (1)

ناشر خیمه

نویسنده محسن دریابیگی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 115

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه «صاحبدلان» به روایت زندگی چهره­ های موثر در فرهنگ عاشورا در دوران معاصر می پردازد. این اثر، هفتمین جلد از این مجموعه می باشد که زندگی واعظ و عارف معاصر مرحوم حجت الاسلام سید مهدی قوام را بیان می دارد.

ایام نوروز بود. در میدانگاه محله، حاجی فیروز داشت می زد و می رقصید. یکهو چشم باز کرد دید یک سید معمم جلویش است. قوام بود. منبرش در حسینیه ی قنات آباد تمام شده بود و حالا داشت می رفت خانه. حاجی فیروز، قوام را نمی شناخت. دست و پایش را گم کرد. ترسید حالا عتابش کند. قوام فهمید که حاجی فیروز ترسیده. رفت پیشش، عمامه اش را برداشت و به او گفت: «شغل من این است، شغل تو هم این. راحت باش! کارت را بکن!» بعد هم دست برد پرِ شالش و پنج تا ده تومانی درآورد و گذاشت کف دست حاجی فیروز و رفت. پنجاه تومن آن وقت ها خیلی پول بود. بچه های محل دور حاجی فیروز جمع شدند و شروع کردند به دست زدن. تشویقش کردند که بزند و برقصد. اما حاجی فیروز حالش عوض شده بود. رفت یک گوشه نشست و زار زار شروع کرد گریه کردن.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما