loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غدیر در احساس ملتها: مقالات دانش پژوهان غیر ایرانی درباره غدیر در سال 1423 ه.ق، 1381 ه.ش، 2003 م

مقالات دانش پژوهان غیر ایرانی درباره غدیر از 36 کشور به 27 زبان

ناشر دلیل ما

نویسنده جمعی از نویسندگان

مشاور علمی مدرسه عالی امام خمینی (ره)

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 462

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه حاضر با تلاشی مستمر توانسته گامی تازه در راه غدیر بردارد و جلوه ای نو از آن ارائه کند که می توان آن را «غدیر در احساس ملت ها» نامید.

غدیر سال 1423 برای نخستین بار، برنامه بی سابقه ای را تجربه کرد. افرادی از ملیت های مختلف جهان فرا خوانده شدند تا در برنامه ای که گفتمان ملت ها درباره غدیر را تداعی می کرد، احساس خود را از این واقعه در مقاله ای به تصویر کشند.

در این برنامه 214 نفر از 36 کشور جهان با 27 زبان مختلف شرکت کردند و همه سعی کرده بودند دریافت درونی شان را از واقعه عظیم غدیر نشان دهند و برداشت خود را با ذوق و سلیقه ای که ظرافت این ماجرا می طلبد، با زیباترین کلام به رشته قلم درآورند.

براساس مطالب کتاب، این دانش پژوهان از کشورهای چین، نیجریه، انگلستان، سودان، ترکیه، افغانستان، هلند، تانزانیا، قزاقستان، اتیوپی، تایلند، گرجستان، آمریکا، الجزایر، پاکستان، یمن، فیلیپین، آذربایجان، هند، عراق، بوسنی، کشمیر، ترکمنستان، استرالیا، مالی، تاجیکستان، میانمار(برمه)، بلغارستان، روسیه، نیجر، ساحل عاج، اوکراین، بنگلادش و اندونزی بودند.

زبان هایی که این مقالات به آنها نوشته شده عبارتند از: عربی، فارسی افغانی، فارسی تاجیکی، اردو، انگلیسی، هندی، گجراتی، بلتستانی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، ترکی ترکمنی، ترکی داغستان، تای، فیلیپینی، مالایو، چینی، برمه ای، اوکراینی، چچنی، روسی، بلغاری، قزاقی، گرجی، هلندی، بوسنیایی، سواحلی، اتیوپیایی، بامبارا و بنگالی.

این مقالات را اهل هر ملیتی ابتدا به زبان و خط رسمی کشور خودشان نوشته اند و سپس به زبان فارسی ترجمه شده اند که چند نمونه از اصل نوشته ها در کتاب حاضر آمده است.

در مجموعه حاضر برای تعادل حجم کتاب، گزینشی از همه مقالات انجام گرفته است. سپس برای آمادگی خواننده در دستیابی به اهداف آن، عنوانی زیبا و مقدمه ای کوتاه در آغاز هریک قرار داده و نام نویسنده و کشورش نیز در آغاز مقاله ذکر شده است. ترتیب مقالات جهت خاصی ندارد و تنها جنبه تنوع و نشاط فضای کتاب در نظر گرفته شده است. فهرستی از مقالات در آخر کتاب با شماره و نام کشور و نویسنده هر مقاله تنظیم شده است.

اقدام حاضر به عنوان گام های نخستین در راه جهانی سازی غدیر به شمار می رود.
در انتهای کتاب حاضر، فهرستی با شماره گذاری مقالات، نام کشورها و نویسندگان و سپس عنوان مقالات نیز درج شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما