loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخچه زمان

دانش نامه - 20

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده استریونس | لئوفرانس هلفورد

مترجم شادی حامدی آزاد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 210

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

چرا زمان را این گونه می سنجیم؟ چرا هفته هفت روز دارد؟ در چه مقطعی از تاریخ، مفهوم دقیقه و ثانیه ابداع شد؟ چرا برخی گاه شماری ها قمری و برخی خورشیدی اند؟

سازمان یافتن زمان به ساعت ها، روزها، ماه ها، و سال ها پدیده ای جهانی و تغییرناپذیر به نظر می رسد، ولی واقعیت این است که این تقسیم بندی ها مصنوعی تر از چیزی است که اغلب مردم تصور می کنند. مثلاً گاه شماری رایج در فرانسه از زمان انقلاب فرانسه بنیان گذاشته شد، یا در اتحاد جماهیر شوروی سابق هفته های پنج و شش روزه هم آزموده شدند.

دکتر لئوفرانس هُلفورد ـ استریوِنس در این کتاب بررسی های علمی جذاب دربارة زمان را با بهره گیری از مثال های متعدد بازگو می کند؛ از روم باستان و تحمیل سال کبیسه به گاه شماری از سوی ژولیوس سزار، تا پروژة دهة 1920 برای رسیدن به تاریخی ثابت برای عید پاک مسیحیان. آنهایی که به تاریخ، زمان، و تقویم ها علاقه مندند از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.در ترجمة فارسی این اثر فصلی هم به گاه شماری ایرانی اختصاص داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما