loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آینده جنبش های اسلامی پس از 11 سپتامبر در یک کتاب

«آینده جنبش های اسلامی پس از 11 سپتامبر» نوشته احمد رفعت و عمر محمد شبوکی با ترجمه میثم شیروانی منتشر شد.
در این کتاب سعی شده است برجسته‌ترین ابعاد و تحولات جنبش‌های اسلامی (انقلابی) پس از 11 سپتامبر 2001 مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. این رو بحث پیرامون جنبش‌های اسلامی پس از 11 سپتامبر در چهار فصل تنظیم شده است: فصل اول: در میان دو دیدگاه: به بررسی جنبش‌های اسلامی و مسائل اساسی پیش‌رو در مواجهه با خط‌مشی سیاسی بوش پس از 11 سپتامبر می‌پردازد. فصل دوم: در میان قرآن و شمشیر: به بررسی مهمترین رخدادهای مرتبط با جنبش‌های اسلامی در جهان، پس از 11 سپتامبر می‌پردازد. فصل سوم: در میان سیاست و مقاومت: به بررسی نمونه‌هایی از تحولات و موضع‌گیری‌های جنبش‌های اسلامی می‌‌پردازد. این محورها برجسته‌ترین عناصر و مؤلفه‌های این تحقیق و مشخص‌های اصلی وضعیت حرکت‌های اسلامی پس از 11 سپتامبر می‌باشند و تلاش این کتاب این است که به بررسی و تحلیل این وضعیت و سپس نگارش نتایج تحلیل‌ها بپردازد. در واقع هدف این کتاب دو مورد است. 1. اصلاح ساختار و عملکرد جنبش‌های اسلامی. 2. تلاش برای توقف حمله و دشمنی مستمر و روزافزون بیگانگان علیه جهان اسلام که به بهانه مقابله با تندروی جنبش‌های اسلامی و یا عملیاتی تروریستی در حال انجام است.

در آینده نزدیک بخشی تحت عنوان جنبش های اسلامی معاصر زیر مجموعه جهان اسلام در سایت پاتوق کتاب و فروشگاههای دفتر نشر معارف فعال خواهد شد. در حال حاضر دو کتاب «جغرافیای جهان اسلام» و «عملکرد صهیونیسم نسبت به جهان اسلام» درباره جهان اسلام در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 26 اردیبهشت 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط