loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب اسلامی در جهرم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35961 10003022
390,000 370,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357به عنوان یکی از شگفت انگیزترین رخداد دنیای معاصر، حاصل مجاهدت های مستمر و فراگیر ملت خداجوی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود که توجه صاحب نظران داخلی و خارجی را به خود معطوف نمود. انقلاب اسلامی برخلاف انقلاب های مطرحِ پیش از خود، انقلابی سراسری و فراگیر بود و منحصر به یک یا چند شهر و یا ناحیه ی خاصی نشد. هرچند شهرهایی چون قم و تهران به مثابه مراکز دینی و سیاسی کشور از کانون های اساسی انقلاب محسوب می شدند، لکن اقصی نقاط کشور نیز در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند. حضور مؤثر مردم مسلمان در صحنه ی مبارزه، به همراه باور به مکتب تشیع و رهبریِ شبکه ی گسترده ی روحانیت به زعامت حضرت امام خمینی(ره) سه شاخص اصلی و نقش آفرین در انقلاب اسلامی ایران بوده اند.

جهرم یکی از شهرهای استان فارس است که به برکت وجود عالمان دیندار، فاضل، انقلابی و مردم مسلمان و همیشه در صحنه از کانون های جوشان انقلاب اسلامی محسوب می شد و یکی از یازده شهری بود که برای نخستین بار در سال 1357 در آن حکومت نظامی اعلام شد. مردم ولایت مدار این شهر از آغاز نهضت حضرت امام (ره) با تکیه بر آموزه های اصیل دینی در کنار روحانیت متعهد و آگاه شهر در صحنه ی مبارزه حضوری پرشور و جدی داشتند و به نحو احسن دِین خود را به نهضت الهی بنیانگذار انقلاب اسلامی ادا نمودند.

در این اثر تلاش شده است براساس اسناد و مدارک، مصاحبه با شاهدان عینیِ دخیل در انقلاب اسلامی و پژوهش های صورت گرفته، آنچه از معجزه ی فراموش نشدنی انقلاب اسلامی در این منطقه قابل ذکر است در حافظه ی تاریخ ثبت شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما