loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سیمرغ سهند» زندگی نامه داستانی شهریار به چاپ سوم رسید

نویسندگان مرتبط : محمدحسین شهریار

«سیمرغ سهند» زندگی نامه شهریار شعر ایران زمین، برای سومین بار از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به زیر چاپ می رود.

دوشنبه 2 آذر 1394

محمدرضا اصلانی نویسنده این اثر می گوید: کتاب زندگی استاد شهریار در سال 1377 برای نخستین بار و در سال 1380 برای بار دوم منتشر شد و اکنون قرار است این کتاب با ویرایشی جدید و باز نویسی و الحاق های لازم به زودی روانه بازار نشر شود.

وی ادامه می دهد: این در حالی است که زندگی شهریار تاکنون به شکل های متفاوتی در قالب آثار مکتوب و سینمایی و تلویزیونی به تصویر کشیده شده است. روایت هایی که در عین حال بازتاب های متفاوتی در میان مخاطبان و حتی اعضای خانواده آن استاد شهیر ادب فارسی داشته است.

محمدرضا اصلانی معتقد است در بیان بیوگرافی هنرمندان و شخصیت های برجسته، طبیعی است که باید قسمت هایی از زندگی خصوصی شان را به امانت نگاه داریم؛ سایر کتاب های بیوگرافی استاد، اغلب به شکل جمع آوری و تدوین ارایه شده است در حالی که اثر من به شکل رمان، زندگی نامه شهریار را بیان می کند.

وی اضافه کرد: در این اثر داستانی، تلاش کرده ام مخاطبان را با زندگی پر فراز و نشیب «استاد شهریار» از بدو تولد تا پایان زندگی و پشت سر نهادن دوره های کودکی، نوجوانی و چگونگی حضور وی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و ادبی آشنا کنم.

محمدحسین بهجت تبریزی ملقب به شهریار روز 27 شهریور 1367 رخ در نقاب خاک کشید و در مقبره الشعراء تبریز به خاک سپرده شد. بعدها روز درگذشت او را «روز شعر و ادب فارسی» نام نهادند.

حیدر بابایه سلام(سلام بر حیدر بابا) اثر شاخص شهریار و از شاه کارهای ادبیات ترکی آذربایجان از معروف ترین آثار وی به شمار می رود که تاکنون به بیش از 80 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط