loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیلی بر دیدگاه های انقلاب نرم

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده اعظم امامی

ویراستار مریم گرابیان

مستندساز محمدرحیم عیوضی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 412

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37520 10003022
206,000 185,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر از این حیث که جنگ نرم را در چارچوب نقش و کارکرد قدرت، امنیت و تهدید نرم بررسی کرده است، و از این طریق مسأله انقلاب نرم را در قابل یک نظریه امنیتی تشریح نموده است، حاوی نوآوری ها و طراحی الگو و مدل ارتباطی خاصی می باشد. از این منظر فرصت کنکاش جامعی در حوزه و ثغور مسأله امنیت را فراهم می آورد. مدل ارتباطی بین مؤلفه های جنگ نرم و در نهایت، فرجام آن در قالب انقلاب نرم ظهور خواهد داشت. همبستگی عناصر شناخت­شناسی که شامل افکار، نگرش ها، باورها و نیز رفتارها می باشد، نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

این پژوهش جهت دست یابی به اهداف خود در دو بخش و شش فصل بدین شرح سازماندهی شده است.

فصل اول: با عنوان دیدگاه های نظری در باب انقلاب نرم می باشد.

در این فصل چهار دیدگاه 1) انقلاب نرم به مثابه مداخله سیاسی و امنیتی قدرت های بزرگ در امور داخلی کشورها 2) انقلاب نرم به مثابه سرایت انقلاب های انتخاباتی 3) انقلاب نرم به مثابه انقلاب غیر خشونت بار و 4) جنگ نرم؛ مورد بررسی قرار گرفته است.
اعتقاد نگارنده بر آن است که از میان این چهار دیدگاه، جنگ نرم به دلیل توانایی برقراری ارتباط بین واژگان جنگ نرم، قدرت نرم، امنیت نرم و تهدیدنرم می تواند به عنوان نظریه مناسب تحلیل انقلاب نرم مطمح نظر قرار گیرد.

بخش اول با عنوان تحلیل مفاهیم بنیادین می باشد که خود مشتمل بر سه فصل است.
قدرت نرم، تهدید نرم و امنیت نرم به ترتیب عناوین فصول دوم تا چهارم این اثر می باشند. که در هر یک از این سه فصل به ارائه تعاریف، ماهیت، ویژگی ها، ابزار و شیوه های عمل این سه مؤلفه پرداخته خواهد شد.
مؤلف بر آن است تا تأثیراتی را که وصف نرم بر موصوفات خود یعنی قدرت، امنیت و تهدید به جای می گذارد، مورد کنکاش و بررسی قرار دهد.

بخش دوم با عنوان الگوهای انقلاب نرم است که خود شامل دو فصل می باشد.
فصل پنجم با عنوان الگوی ارتباطی سه مؤلفه قدرت نرم، تهدید نرم و امنیت نرم و فصل ششم با عنوان الگوی فرآیندی انقلاب نرم، عناوین فصول پایانی از بخش سوم می باشند.
که در فصل پنجم سه مؤلفه سازنده انقلاب نرم، مفاهیم همبسته ای تلقی می شوند که دارای اشتراکاتی از جمله اشتراک در منابع هستند. سرمایه اجتماعی و مشروعیت از جمله منابع مهم این مؤلفه ها می باشند که در حکم حلقه ارتباطی این سه مؤلفه محسوب خواهند شد.
و در نهایت در فصل ششم فرآیند جنگ نرم در سه گام تشکیل سرمایه اجتماعی، تشکیل جنبش اجتماعی و بسیج اعتراضات مردمی طراحی می شود که منطبق با الگوی معرفی شده در فصل قبل می باشد.
در این فصل انقلاب نرم ، هدف غایی این تحولات معرفی خواهد شد.
در فصل پایانی نیز انقلاب نرم به عنوان هدف غایی پدیده جنگ نرم محسوب خواهد شد که در ماهیت خود نوعی جدید از انقلاب محسوب می شود که در شیوه عمل و ابزرهای به کارگیری متفاوت با انقلاب های نوع کلاسیک می باشد. انقلابی که ورود گفتمان نرم افزاری ویژگی ها و سایر عناصر عرضی آن را مورد تغییر و تحول قرار داده است.

ترتیب بخش ها و فصول کتاب حاضر به شرح زیر است:

مقدمه: گفتمان جنگ نرم و مؤلفه های قدرت، امنیت وتهدید

فصل 1. دیدگاه های نظری انقلاب نرم

بخش نخست: تحلیل مفاهیم بنیادین

فصل 2. قدرت نرم

فصل 3. تهدید نرم

فصل 4. امنیت نرم

بخش دوم: الگوهای انقلاب نرم

فصل 5. الگوی ارتباطی قدرت نرم، امنیت نرم، تهدید نرم

فصل 6. الگوی فرآیندی انقلاب نرم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما