loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر اسلامی شدن دانش

ناشر امیرکبیر

نویسنده محمد حنیف

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 192

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در مورد اسلامی شدن دانش، که یکی از پاسخ ها و واکنش های مهم روشنفکران مسلمان به مدرنیته غربی بوده است، بحث می کند. این پروژه در دهه 1960 آغاز شد و در دهه های 1980 و 1990 به یکی از مهم ترین مباحث در محافل روشنفکری اسلامی تبدیل گشت. این کتاب تلاش می کند تا به شیوه ای جامع پروژه اسلامی شدن دانش، دیدگاه های حامیان اصلی این پروژه و همچنین منتقدان آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد. در این کتاب همچنین تعاریف و دلایل مختلفی که برای اسلامی شدن دانش ارائه شده، مورد مطالعه قرار گرفته اند. این کتاب مرجع ارزشمندی برای محققان جوانی که درصدد آشنایی با دیدگاه های اسلام در مورد علوم جدید هستند، فراهم می سازد. محمد اسلام حنیف استاد تمام رشته اقتصاد در دانشگاه اسلامی مالزی است.

از او تاکنون کتاب های مختلفی به چاپ رسیده است که برخی از آن ها عبارتند از: اندیشه اقتصادی اسلامی معاصر، مطالعاتی در اقتصاد اسلامی در قرن 21، مطالعاتی در بانکداری و مسائل مالی اسلامی در قرن 21؛ و نیز مقالات متعددی در مجلات گوناگون به چاپ رسانده است. معرفی مترجمان علیرضا سمیعی اصفهانی در شهر اصفهان به دنیا آمد. ایشان در سال 1386 با مدرک دکترای علوم سیاسی و با گرایش جامعه شناسی سیاسی، گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج را تأسیس نمود و از آن زمان تاکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه است، علاوه بر چاپ مقالات متعدد در نشریات مختلف، چند کتاب نیز با عنوان جامعه شناسی سیاسی شکاف های اجتماعی، رژیم های غیردموکراتیک، مبانی علم سیاست، انتخابات و رأی دهی در سراسر جهان و دولت هایی مطلقه مدرن و نوسازی اقتصادی ـ اداری در ایران توسط او به چاپ رسیده است. ابوذر رفیعی قهساره در اردستان به دنیا آمد. ایشان دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج است. او مترجم کتاب هایی چون دانشنامه نظام های انتخاباتی، مسائل مالی احزاب سیاسی و انتخابات و انتخابات و رأی گیری در سرتاسر جهان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما