loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از تبار خدایان: دنیای جنگ (مجموعه کامل داستان های ضد جنگ و به یاد ماندنی آمبروس بیروس)

ناشر امیرکبیر

نویسنده ارنست جروم هاپکینز

مترجم پرویز همتیان بروجنی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 271

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37947 10003022
136,000 129,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آمبروس بیرس جنگ را در دایره المعارف شیطان این گونه توصیف می کند: «محصول فرعی ترفندهای صلح آمیز...» و اضافه می کند: «... خاک صلح را با دانه های جنگ تا به اعماق بارور کرده اند.» او هیچ چیز دیگر را همچون جنگ نشناخته و با گوشت و پوست خود لمس نکرده بود. پنج سال حضور او در بزرگ ترین جنگ امریکا به اثر داستان هایی از سربازان وی بینشیی عمیق و اعتباری بیشتر از نوشته های دیگرش بخشیده است. بیرس در تک تک داستان های خود دشمن پیشگی سرنوشت، بدخواهی هدفمند رویدادها، بیهودگی و پوچی افتخار، بی ثمری امید، ترس حاکم بر شجاعت، اندوه عشق و برادری، شکست فلسفه، گمراه کنندگی آرمان های انسانی، تحریف نام نیک و بی رحمی اطاعت کورکورانه را (همه به عنوان قوانین ذاتی و ابعاد زیانبار دنیای جنگ) با احساس کامل بیان می کند. زبان شیوای بیرس، توصیف های درخشان او از صحنه کارزار و تحلیل روان شناسانی وی از قهرمان داستان خویش در بازآفرینی صحنه های هولناک جنگ و همذات پنداری خواننده با قهرمان به شکلی تأثیرگذار و ماندگار عمل می کند.

تمام داستان های او از چنین ویژگی های منحصربه فردی برخوردار هستند، اما شاید اوج هنرنمایی و توانمندی روان شناسانه اش را بتوان در دستیابی به لایه های پنهان ذهن انسان در رویدادی بر پل اول کریک، یکی از گمشدگان و چیکامائوگا یافت. «اینجا و آنجا و در زیر باران، سربازی مرده که لباسش به گِل آغشته شده و صورتش را با پتویی پوشانده بودند و یا لکه های زرد و گل رس مانند بر آن دیده می شد، تأثیر ناامیدکننده ای بر چهره های ناامید دیگرِ حاضر در صحنه می افزود و احساس نگرانیِ عمومی را به همراه نوعی احساس افسردگی خاص تشدید می کرد. این بقایای درهم شکسته بسیار نفرت انگیز بودند و به هیچ وجه قهرمانانه به نظر نمی رسیدند. در هیچ کس اثری از احساس وطن پرستانه به چشم نمی خورد؛ کشته شده بر میدان افتخار. آری، اما میدان افتخار بسیار خیس و نمناک بود! این فرق می کرد...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما