loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داعش را با این کتاب بیشتر بشناسید

انتشارات ستوس کتاب «تبیین ذهنیت سیاسی سلفیت تکفیری» ترجمه و تالیف مهدی قاسمی ورجانی را با عنوان «گفتمان داعش» منتشرکرد.

دوشنبه 14 دی 1394

کتاب «گفتمان داعش» به نویسندگی مهدی قاسمی ورجانی منتشر شد.
این کتاب در 3بخش «کلیات»، «ادبیات داعش و تحلیل گفتمان مربوطه» و «دکترین نظامی» در قالب 6 فصل به مواردی هم چون: «بررسی مدل تحلیل گفتمان»، «تحولات سیاسی – اجتماعی عراق و سوریه»، «بررسی و تحلیل ماهیت تاریخچه و شکل گیری داعش»، «تحلیل متون انتقادی گروه داعش»، «استراتژی ها، تاکتیک ها و دکترین نظامی داعش» و «جذب و آموزش نیرو ها و تجهیزات نظامی مورد استفاده داعش» می پردازد.
در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم: «گروه داعش در شهر ها و روستاهای مختلف سوریه و سپس عراق با حمایت های آشکار کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان پیشروی می کند و افراد غیرنظامی متعددی در این حملات جان می سپارند. اقدامات تروریستی این گروه در حین تهاجم به مناطق و در زمان تصرف شهر ها و روستا ها که به صورت بسیار شدید غیرانسانی و ناشی از افکار خاص این گروه می باشد، و همچنین حمایت های کشورهای غربی و برخی از کشورهای عرب منطقه و رژیم صهیونیستی از این اقدامات قابل تأمل است.
علاوه بر این اقدامات عملی، صدور بیانیه های مختلف از طرف این گروه، انتشار ویدئوهای مختلف از جمله فیلم اعدام و قتل افراد در فضای مجازی اینترنت همگی دارای پیام های مختلفی است که تبیین و تحلیل گفتمانی آن ها، می تواند در شناخت افکار، تمایلات، تفکرات، اندیشه های سیاسی و اجتماعی و مهم تر از همه اهداف آینده این گروه و به وجود آورندگان آن یعنی آینده پژوهی داعش و گروه هایی با این وصف و ماهیت بسیار مفید و موثر واقع شود.»
این کتاب در 248 صفحه در قطع وزیری به شمارگان 1000 نسخه و قیمت هر جلد 20 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط