loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تداعیات الثورة الإسلامیة فی العالم الإسلامی

بازتاب جهانی انقلاب اسلامی

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده منوچهر محمدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 368

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از نگرانی های عمده نظام بین الملل به ویژه ایالات متحده امریکا تاثیر و بازتاب انقلاب بر کشورهای همجوار به ویژه جوامع اسلامی بوده است که از نظر فرهنگی دارای وجوه مشترک زیادی می باشند.
در کتاب تداعیات الثوره الاسلامیه فی العالم الاسلامی (بازتاب جهانی انقلاب اسلامی) سعی شده است با توجه به گذشت ربع قرن از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی همه جانبه ای از بازتاب آن بر جهان اسلام به عمل آید و نهایتا این جمع بندی به دست آمد که اولا این انقلاب بر دولت های کشورهای اسلامی عموما بازتاب منفی داشته و آن ها را از تغییر وضع موجود نگران کرده است و لذا سعی خود را کنترل و حتی برخورد با امواج انقلاب در کشور به کار برده اند.
در عین حال این انقلاب بر گروه های اجتماعی در جوامع اسلامی تاثیر مثبت بر جای گذاشته و مورد استقبال عمومی قرار گرفته است از طرف دیگر این تحول بر شیعیان من جمله شیعیان لبنان به خاطر برخورداری از معیارهای مکتب تشیع تاثیر عمیق تری بر جای گذارده و موجب خیزش های انقلابی گردیده است، در حالی که در جوامع اهل سنت مانند ترکیه و الجزایر این حرکت به جنبش های اصلاح گرایانه تبدیل شده است.
در مجموع می توان ادعا کرد که بیداری اسلامی بازگشت به ارزش های اسلامی تقویت جنبش های اسلامی ضدیت با سیاست های مداخله جویانه و ارزش های غربی و در عموم جوامع اسلامی مرهون پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما