loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو مجموعه‌ شعر جدید

"خاکه نغمه‌ها" مجموعه شعر عباس باقری و "به هفت پله جلوتر" سروده‌های مریم اسماعیلی شاعر جوان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

انتشار شعرهای کوتاهی به نام "خاکه نغمه‌ها"
"خاکه نغمه‌ها" مجموعه شعر عباس باقری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب "خاکه نغمه‌ها" مجموعه شعرهای کوتاه عباس باقری است که در فاصله سالهای 52 تا 85 سروده شده و چاپ اول آن در اختیار علاقمندان شعر قرار گرفته است.

این کتاب شمال 228 شعر کوتاه است که فضایی اجتماعی، عرفانی و عاشقانه دارند و در آنها توصیفاتی از طبیعت به مدد شاعر آمده‌اند تا او به احساس خود لباس کلمه بپوشاند. شاعر در قالب شعر کوتاه و علیرغم انتخاب کمترین کلمات توانسته به خوبی احساس خود را درباره موضوعات مدنظرش بیان کند و در کنار کوتاه بودن اشعار، ایهام و ظرایف ادبی در آنها به کار رفته است.

در یکی از شعرهای کتاب می خوانیم: عشق‌ها چقدر کوچکند/ در برابر بزرگی شکست تو/ ای شکسته‌تر ز دستهای ناسروده‌ام.

این کتاب 134 صفحه‌ای با شمارگان 2500 نسخه منتشر شده است.

"به هفت پله جلوتر" منتشر شد
"به هفت پله جلوتر" سروده‌های مریم اسماعیلی شاعر جوان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در مجموعه شعر "به هفت پله جلوتر" که مضمونی عرفانی دارد عشق از مهمترین موضوعات مورد نظر خالق آثار است.

مریم اسماعیلی با بیان اینکه قالب شعری وی در این مجموعه به سه بخش غزل، مثنوی و غزل‌مثنوی و منظومه تقسیم شده است گفت: مضمون شعرهایم گرچه عاشقانه به نظر می‌آید، اما با دیدی عرفانی سعی بر آن دارم تا بگویم که رسیدن به وصل نیازی به هیچگونه استعداد و مضامین خاصی ندارد بلکه عشق واقعی درون هر کس با خواست و منیت او همخوانی دارد.

این شاعر جوان افزود: درون‌مایه‌های شعری من علاوه بر اینکه از عرفان می‌گوید دغدغه‌های مذهبی و ملی‌ام را برای مخاطبم ترسیم می‌کند. به عنوان نمونه در طلایه شلمچه زمستان سال ١٣٨٣، در این مجموعه شعری با عنوان "شب بود و دلم مرغ مهاجر می‌شد..." از رشادتهای دوران دفاع مقدس گفته‌ام تا احترام به شهدا در خاطره‌ها باقی بماند.

وی درباره زبان در این سروده‌ها گفت: در غزل و مثنوی و غزل‌مثنوی زبان شعریم به زبان معیار و رسمی نزدیک است در حالی که با توجه به زبان منظومه‌ها که در قالب ترانه است در بخش سوم عامیانه‌تر شده و به قول معروف کوچه‌بازاری مخاطبم را مورد خطاب قرار می‌دهم.

این مجموعه شعر در 80 صفحه قطع رقعی در تیراژ دو هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

در بخش طبقه بندی محصولات در قسمت هنر و ادبیات بیش از 40 مجموعه شعر از شعرای برجسته انقلاب اسلامی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 3 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط