loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه داستان های راز مسجد سنگی - جلد دهم: راه نجات (مهارت آموزشی: امیدواری)

ویرایش جدید

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این مجموعه کتاب مصور که برای گروه سنی (ج) و (د) نوشته شده، دربردارنده داستان های مذهبی و آموزنده برای کودکان و نوجوانان است و هر جلد به روایت داستان یکی از امامان معصوم (ع) اختصاص دارد. علاوه بر این در هر جلد از این کتاب ها ،یکی از مهارت های زندگی متاثر از زندگی امامان شیعه به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

ماجرای کلی این مجموعه از این قرار است که بچه های یک روستا، هرگاه با مشکلی مواجه می شوند به مسجد سنگی پر راز و رمزی که در نزدیکی شان وجود دارد می روند و در آنجا پیرمردی مهربان، آنان را با استفاده از الگو و سیره امامان و پیشوایان دینی(ع) راهنمایی می کند.

تصمیم سرنوشت ساز، نقش زمان، ماجراهای یک روز تعطیل، مشکلات بی پایان، تلاش دوباره، راز مسجد سنگی، حکمرانی بر دل ها، ارزش انسان ها، هدیه الهی، راه نجات، وعده الهی و نقشه های شیطان عنوان دوازده جلد این مجموعه هستند.

آموزش مهارت های تدبیر، موقعیت سنجی، فرصت سنجی، هدفمندی، علم گستری، قضاوت صحیح، ارتباط موثر، مدیریت امکانات و فرصت ها، فداکاری، امیدواری، اعتماد کردن و شناخت ولی خداوند بر روی زمین، از جمله مهارت هایی است که در جلد اول تا آخر این مجموعه در قالب داستان هایی از پیامبر وائمه اطهار اززبان افراد مختلفی که در این مسجد سنگی هستند روایت می شود.

در بخشی از جلد چهارم این مجموعه می خوانیم: «وقتی اسیران کربلا را به کوفه بردند، امام علی ابن الحسین(ع) در کنار عمه اش، حضرت زینب(س) به افشاگری و روشنفکری درباره ظلم و ستم یزید و یزیدیان پرداخت. حتی یکبار گفت و گوی تندش با عبیدالله بن زیاد، باعث شد حاکم کوفه او را به مرگ تهدید کند. فکر می کنی امام علی ابن الحسین در جواب او چه گفت؟ ایشان فرمودند: مرا با کشتن تهدید می کنی؟ آیا نمی دانی که کشته شدن، برای ما یک امر عادی بوده و شهادت برای ما کرامت و فضیلت است؟...»

در بخشی از جلد هفتم این مجموعه با عنوان حکمرانی بر دل ها با محوریت زندگانی امام موسی کاظم(ع) هم آمده است: «شعیب من من کنان گفت: خلیفه بزرگ، من بارها به شما عرض کردم که علی ابن یقطین، از شیعیان موسی ابن جعفر است و از تمام قدرت و امکانات خود برای کمک به علویان بهره می گیرد. او خمس مال اموال خود را به امام هفتم شیعیان می دهد. جناب هارون، من حتی خبر دارم لباس های ارزشمندی که شما مدتی پیش به او هدیه کردید، نزد پیشوای خود، موسی کاظم فرستاده است. هارون که از حرف های شعیب صورتش سرخ شده بود رو به وزیرش کرد و گفت: علی ابن یقطین، چرا همیشه من باید ازدیگران درباره تو چیزهای بد بشنوم؟...»

در بخشی از کتاب وعده الهی این مجموعه که نویسنده برای آشنا کردن کودکان ونوجوانان با امام زمان(ع) و به منظور آموزش مهارت شناخت ولی خدا روی زمین نوشته است نیز می خوانیم: «حامد رو به رضا که نقش پادشاه را بازی می کرد، به صحبت هایش ادامه داد و گفت: مگر همین پیامبری که هیچکدام از ما شکی در حقانیت او و گفته هایش نداریم، در روز غدیر خم دستهای علی ابن ابیطالب(ع) را بالا نبرد و نفرمود: هرکه من مولای او هستم از این پس علی مولای اوست. مگر ایشان از قول خداوند نفرمود: امروز دینتان را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام ساختم. آری... هدایت خداوند و پیامبر برگزیده او، با پذیرش ولایت امیرالمومنین محقق می شود. آری... ایمان کامل به دست نخواهد آمد؛ مگر با اعتقاد به ولایت علی ابن ابطالب(ع) و شناخت امام عصر(ع)، مهدی صاحب الزمان(عج)...»

شایان ذکر است که این کتاب به تایید مجمع جهانی شیعه شناسی نیز رسیده است.

بهروز واثقی در سال 1358 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض است و تاکنون بیش از 120 مجموعه داستان برای کودکان ونوجوانان نوشته است. مجموعه قصه های سرزمین من، سیمرغ، دزد جام زرین، قربانیان گودال خدایان، ثروت دردناک، گنجینه بی همت، شغالی که طاووس شد، جنگ بی پایان و سفر زرتشت از جمله کتاب های این نویسنده است که برای کودکان ونوجوانان طی سال های اخیر نوشته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما