loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رویکردهای مختلف به مهندسی فرهنگی در ایران بعد از انقلاب

انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی - 9

ناشر امیرکبیر

نویسنده غلامرضا بصیرنیا

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 144

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب فرهنگی، آرمان های فرهنگی مختلفی داشته است و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، برای تحقق این آرمان ها، رویکردها، سیاست ها و جهت گیری های مختلفی نیز اتخاذ شده اسـت. این پژوهـش درصـدد است با اتخاذ روش توصـیفی ـ تحـلیلی و مقایسه ای ضمن بررسی و تبیین رویکردهای مختلف به مهندسی فرهنگی، ابعاد هریک از این رویکردها را با نگاهی به فرهنگ و ویژگی های آن، مهندسی فرهنگی، انسان شناسی و نقش و وظیفه دولت در حوزه فرهنگ، و همچنین نتیجه دخالت آن ارائه نماید.

در این راستا با ارائه یک چهارچوب مفهومی از فرهنگ و مهندسی فرهنگی، از یک سو سعی شده آرمان های فرهنگی انقلاب اسلامی در قانون اساسی و دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بررسی گردد، و از سوی دیگر تلاش شده تا ضمن بررسی رویکردهای ایجابی و سلبی به مهندسی فرهنگی در راستای تحقق این آرمان ها، به مقایسه این دو رویکرد پرداخته شود. برای فهم بهتر آنچه در صحنه عمل براساس این رویکردها اتفاق افتاده، سیاست ها، قوانین، مقررات و مصوبات نهادهای اصلی تصمیم گیر مانند شورای انقلاب، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت وزیران بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما