loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وهابیت؛ اندیشه ها، کنش ها و پیامدها

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 130

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده شعیب یاری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 46592 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اکنون جهان اسلام از یکسو، آماج حملات فرهنگی و نظامی غرب و از طرف دیگر، زخمدیده ی درگیری های مذهبی است. قدرت های استکباری برای به زانو درآوردن امت واحده ی اسلامی، سیاست دامن زدن به اختلافات مذهبی را در پیش گرفته اند تا از این راه، مسلمانان را از درون به خود مشغول ساخته و اهداف شوم استعماری خود را راحت تر پیگیری کنند. در این شرایط حساس، جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام درونی است. دشمن با شناسایی نقاط ضعف جبهه ی مسلمانان و با تحریک و تسلیح مهره های نفوذی خود در این جبهه، می کوشد با کمترین هزینه، بزرگترین ضربه را بر پیکره ی امت واحده وارد سازد. فرقه ی ضالّه ی وهّابیت، از جمله جریان هایی است که به عنوان بازوی اجرایی آمریکا در منطقه ی غرب آسیا )خاورمیانه(، بزرگترین ضربه ها را بر اسلام و مسلمانان وارد کرده است. پیروان این فرقه ی انحرافی، هر نوع تفکری را غیر از وهّابیت، مطرود و معتقدان به آنها را تکفیر می کنند. در عقیده ی وهّابیان، دامنه ی این تکفیر به طرز غیرقابل باوری گسترده است و آنان قتل هر غیروهّابی و تصاحب مال و ناموس او را به حکم شر و کفر، جایز و بلکه در مواردی واجب می شمارند.

امروز می توان نمونه ی بارز اقدامات تروریستی این فرقه را در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، تونس، مصر،بحرین، مالی و... به وضوح مشاهده کرد. در چنین شرایطی، چه بسا خطری که از ناحیه ی فرقه ی ضالّه ی وهّابیت، اسلام را تهدید می کند با هیچ خطرِ دیگری قابل مقایسه نباشد. این خطر از دو جنبه قابل بررسی است: اولاً اینکه چهره ای که وهّابیت از اسلام و مسلمانان به جهان نشان می دهد، دقیقاً همان چیزی است که دشمنان اسلام تلاش می کردند به زورِ دستگاه های تبلیغاتی و فریب های رسانه ای به مسلمانان نسبت دهند: چهره ای خشن، بی منطق، سفّاک و ... که امنیت جهانی را تهدید می کنند. ثانیاً تفرقه و شکاف عمیقی که این تفکر در عالم اسلام ایجاد می کند، به مرور باعث می شود کشورهای اسلامی از فرط ضعف و انحطاط به جایی برسند که بدون نیاز به هجوم نظامی، به راحتی توسط کشورهای استعمارگر، به تصرف درآمده و هستی و داراییِ مادی و معنوی شان مورد غارت و چپاول قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما