loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خشونت بدون مرز: بررسی تفصیلی مداخلات نظامی ایالات متحده آمریکا در جهان (از استقلال تا زمان حاضر)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده مرتضی طاهری | روح الله سعیدی فاضل

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 452

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47070 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پس از کشف قاره آمریکا و سرازیرشدن صنعتگران اروپایی به این کشور، تکنولوژی صنعتی و دانش اروپایی ها به این منطقه منتقل شد تا با بهره گیری از آن بتوانند در مقابل ساکنان بومی آمریکا پیروز شده و منابع سرزمینی آن را به یغما ببرند. پس از کشتار فجیع اهالی بومی آمریکا و مخصوصا سرخ پوستان، مهاجران اروپایی شروع به توسعه قلمرو خود نمودند. آمریکا پس از استقلال خود در سال ۱۷۷۶ میلادی، نظام خود را بر پایه لیبرالیسم بنیان نهاد و پس از آن با تقویت بنیان اقتصادی، سیاسی و نظامی خود، به تصرف مناطق مختلف در آمریکای شمالی و جنوبی برای توسعه سرزمینی کشور خود پرداخت. روند رو به رشد آمریکا در عرصه های مختلف، سبب ظهور این کشور در قامت استعمارگری جدید در قرن بیستم گردید.
ایالات متحده آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، با کنار زدن سایر قدرت های بزرگ، به عنوان تنها قدرت برتر غرب در مقابل اتحاد جماهیر شوروی شناخته می شد که پس از فروپاشی شوروی، خود را به عنوان تنها قدرت بین المللی معرفی نمود. بحث و بررسی پیرامون ایالات متحده آمریکا و نمایش چهره حقیقی این کشور، یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخت. استکبارورزی آمریکا یکی از مهمترین مؤلفه هایی است که جمهوری اسلامی ایران را به تقابل با نظام آمریکا فرا می خواند و همین امر سبب ایجاد دشمنی آمریکا با ایران و بالعکس گردیده است.
نمودهای استکبارورزی آمریکا را می توان در مدل های تعامل این کشور با کشورهای مختلف مشاهده نمود. مداخلات نظامی گسترده، ایجاد کودتا، وضع تحریم های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی، به راه انداختن جنگ نرم و موارد دیگر، از بارزترین انواع تعاملات این کشور با سایر کشورها می باشند.
کتاب پیش رو با بررسی مداخلات نظامی ایالات متحده آمریکا از دوره استقلال تا زمان حاضر، به نمایش چهره حقیقی و بدون نقاب این کشور پرداخته است. آنچه در این کتاب ملاحظه خواهید کرد، مجموعه موارد به کارگیری نیروهای نظامی آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور، مبتنی بر گزارش کنگره ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی است.
این کتاب در سه بخش، به شناخت ساختار آمریکا و بحث و بررسی پیرامون بررسی مداخلات نظامی ایالات متحده در جهان و بررسی این قبیل مداخلات در ایران پرداخته و بیش از ۲۷۰ مورد از اقدامات نظامی این کشور در جهان، مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما