loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگرش هایی به اسلام در مطالعات ادیان

مجموعه مطالعات اسلامی - 26 ؛ مطالعات قرآن و حدیث - 7

ناشر حکمت

نویسنده جمعی از محققان

مترجم مهرداد عباسی

ویراستار اندرو ریپین

مستندساز چارلز آدامز

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 314

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52920 10003022
195,000 185,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اصل انگلیسی «نگرش هایی به اسلام در مطالعات ادیان» حاصل همایشی با عنوان «اسلام و تاریخ ادیان» در دانشگاه آریزونا در آمریکاست. هر یک از مقاله های کتاب در پی بیان کاستی ها در نحوه نگرش به اسلام از گذشته تا به امروز و عرضۀ نگرشی جدید به اسلام و قرآن و دیگر منابع مسلمانان برای آیندۀ مطالعات اسلامی است.
در این کتاب، علاوه بر کاوش در روش اسلا شناسی هانری کربن و جان ونزبرو، از موضوعاتی چون پدیدارشناسی مناسک حج و میزان اعتبار پژوهش های غیرمسلمانان دربارۀ اسلام بحث شده است.

بحث دربارۀ روش یا روش های معتبر در مطالعۀ اسلام از مهم ترین مسائل این حوزه در دهه های اخیر است که ذهن محققان مسلمان و غربی را به خود مشغول داشته است. کتاب «نگرش هایی به اسلام در مطالعات ادیان»، هفتمین شماره از مجموعه «مطالعات قرآن و حدیث»، یکی از نخستین تلاش ها در محافل غربی در راستای تامل دربارۀ نوع نگرش به اسلام در پژوهش های جدبد است.
در این کتاب کم نظیر، دوازده اسلام شناس مشهور آشنا با مطالعات ادیان بحث های دقیقی ارائه کرده اند و کوشیده اند تا سهم دین اسلام و مسلمانان را در حوزۀ جدید مطالعات ادیان نشان دهند. نویسندگان مقاله ها، به جای رهیافت های رایج متنی و زبان شناختی به مطالعات اسلامی در غرب، از نگرش ها و بینش های نوین مطالعات ادیان بهره گرفته اند تا جنبه هایی خاص از دین اسلام را آن گونه که تجربه و زیسته می ود معرفی کنند.
مطالعه این کتاب هم برای محققان مطالعات ادیان به طور عام و هم برای پژوهشگران مطالعات اسلام به طور خاص سودمند خواهد بود.

ریچارد مارتین، ویراستار نسخه انگلیسی کتاب، هم اکنون استاد ممتاز بازنشستۀ تاریخ ادیان و مطالعات اسلامی در دانشگاه اموری در ایلات متحده است
و سال ها در مصر و دیگر نقاط جهان اسلام به تحقیق و تدریس مشغول بوده است. محققان غربی پرآوازه ای چون چارل آدامز، اندرو ریپین و مریلین والدمن و محققان مسلمان نامداری چون فضل الرحمان در فهرست نویسندگان مقالات این کتاب قرار دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما