loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سومین جلد از «تفسیر روز» یثربی در راه انتشار است

نویسندگان مرتبط : سید یحیی یثربی

سید یحیی یثربی از پایان نگارش جلد سوم تفسیر خود از قرآن کریم با نام «تفسیر روز» خبر داد.


سید یحیی یثربی
«سید یحیی یثربی»، پژوهشگر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این خبر افزود: سومین جلد از مجموعه هفت جلدی تفسیر روز هم‌اکنون در مراحل نهایی تألیف به سر می‌برد و در بهمن سال جاری برای انتشار به ناشر تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: در این جلد از تفسیر موضوعات متفاوتی مورد توجه قرار گرفته است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مبحث معجزه بودن قرآن در تمامی عصرها اشاره کرد که در ذیل این عنوان اشاره‌ای داشته‌ام به این موضوع که معجزه بودن قرآن کریم در روزگار کنونی ما به چه شکل و ساختاری تعریف می‌شود و مصداق عینی آن چیست.

به گفته یثربی سومین جلد از این تفسیر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر خواهد شد و همزمان با آن نگارش چهارمین جلد از آن نیز آغاز می‌شود.

یادآوری می‌شود یثربی در تفسیر روز به بحث‌های معروف و تکراری نپرداخته ‌است و تلاش کرده تا برداشت‌های فقهی و فکری خود را از برخی مباحث کلامی و فقهی مطرح شده در قرآن کریم به رشته تحریر درآورد.

دومین جلد از تفسیر روز نیز که شامل نگاه یثربی به نکات تفسیری سوره «آل عمران» و «نساء» و «مائده» می‌شود نیز اخیراً توسط موسسه انتشارات امیرکبیر روانه بازار شده است.

یثربی همچنین از انتشار کتاب «عرفان عملی» از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم در ماه آینده خبر داد و افزود: این روزها مشغول بازنگری در اثری هستم که سال‌ها پیش با نام «فلسفه عرفان» تألیف کرده بودم و احساس شخصی من این بود که با توجه به زمان زیادی که از تألیف آن می‌گذرد این اثر نیاز به بازنگری مجدد دارد که با پایان این بازنگری آن را برای انتشار در سال آینده به مؤسسه بوستان کتاب قم خواهم سپرد.

وی در پایان از انتشار کتابی با نام «نقد و بررسی حکمت متعالیه ملاصدرا» توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر خبر داد.

از استاد یثربی کتابهای «قلعه و قلندر»، «محمد (ص) پیام آور عدل و آزادی»، «فلسفه چیست»، «ماجرای غم انگیز روشنفکری در ایران»، «عرفان عملی در اسلام» و... در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 5 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط