loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تلاش مبلغان برای معرفی اسلام در عرصه‌های بین‌المللی

سفیر ایران در واتیکان، در نشست آشنایی با شیوه‌های تبلیغی مسیحیت و واتیکان که در ساختمان مرکزی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، بر تلاش مبلغان برای معرفی اسلام و آموزه‌های دینی در عرصه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری، در این نشست گفت: حضور روحانیت در مجامع بین‌المللی، تأثیر فراوانی در معرفی اسلام دارد.

وی افزود: واتیکان با توجه به وسعت کم،‌ از اهمیت زیادی در جهان مسیحیت برخوردار می‌باشد و تمامی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مسیحیت در این کشور صورت می‌پذیرد.

سفیر ایران در واتیکان با بیان این‌که این کشور کوچک، در بسیاری از مجامع جهانی حضور دارد و بسیاری از کشورهای جهان با آن رابطه دیپلماتیک دارند، بیان داشت: واتیکان برای تقویت خود و عظمت دادن به آیین مسیحیت، در مجامع علمی و دانشگاهی جهان حضور فعال دارد و از کشورها و ادیان گوناگون دانشجو می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: مسیحیت کاتولیک در میان دیگر مذاهب آیین مسیحیت و ادیان الهی، جایگاه ارزنده‌ای نداشت، ولی با پیش گرفتن سیاست تعامل با دیگر ادیان و توجه به مشترکات، توانسته جایگاه امروزی را کسب نماید و اهداف خود را پیش برد.

وی در توضیح روش تبلیغ مسیحیت در جهان، اذعان داشت: مسیحیت با روش عطوفت و کمک‌های مالی به انسان‌ها، توانسته افراد زیادی را مسیحی نماید.

سفیر ایران در واتیکان ادامه داد: مسیحیت، با توجه به تعالیم و آموزه‌های تکراری، نمی‌تواند نیازهای جوانان امروزی را برطرف سازد؛ اما، با توجه به گستردگی تعالیم اسلام، این ظرفیت وجود دارد که تمامی نیازهای بشر را تأمین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: در زمان‌های مختلف، کشیش‌ها و اسقف‌های کاتولیک، نشست‌هایی در رم و واتیکان برگزار می‌نمایند و مسائل مختلف جهان را مورد بررسی قرار داده و بیانیه‌هایی صادر می‌نمایند.

وی یادآور شد: روحانیون مسیحی، بر خود وظیفه می‌دانند که تمامی انسان‌ها را به دین مسیحیت دعوت نمایند و کشورهایی که در آن معنویت و دین وجود ندارد، مورد توجه ویژه آنان است.

سفیر ایران در واتیکان بسترهای آیین مسیحیت را برای معرفی آموزه‌های اسلام بسیار مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به سیاستی که در میان مسیحیان کاتولیک وجود دارد، شرایط مناسبی برای معرفی تعالیم و چهره واقعی اسلام به آنها فراهم می‌باشد.

وی با تأکید بر گسترش اسلام به سراسر جهان، تصریح کرد: باید علاوه بر تبلیغ در میان مسلمانان، اسلام را‌ به دیگر ادیان و مذاهب جهان معرفی نماییم و چهره‌ای که دشمنان از این دین الهی ترسیم کرده‌اند را اصلاح نماییم.

جمعه 28 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط