loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب جدید روح‌الله حسینیان

نویسندگان مرتبط : روح الله حسینیان

کتاب «مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» جهانبینی و ایدئولوژی به قلم روح‌الله حسینیان و از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
در ابتدای این کتاب آمده است؛ "این اثر یکی از موضوعات «طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است.
کتاب «مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)»، در دو بخش جهان‌بینی و ایدئولوژی امام خمینی (ره) تهیه شده است.
در مقدمه به قلم روح الله حسینیان آمده؛ چرا و چگونه امام خمینی(ره) توانست رژیم کهن شاهنشاهی را از ایران براندازد و جمهوری اسلامی را جایگزین آن نماید؟ چرا امام (ره) بی‌اعتنا به قدرت‌های بزرگ، آمریکا، شوروی و کشورهای اروپایی با تکیه بر مردمِ دست ‌خالی تا تجلی آرمان‌هایش نهضت اسلامی را رهبری نمود و آن را به یک انقلاب تمام ‌عیار تبدیل کرد؟ و مسائلی از این دست در کتاب آمده است.
در بخش اول کتاب مسایلی از قبیل؛ اندیشه، سیاسی، مبانی اندیشه، ایدئولوگ، مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، جهانبینی امام خمینی (ره)، اصول جهانبینی امام خمینی (ره)، اصل اول رابطه خالق با هستی مانند خورشید و اشعه آن است، اصل دوم لا موثر فی الوجود الا الله چون رابط عالم با خالق ربط غیر استقلالی است، اصل سوم هدفداری آفرینش، اصل چهارم هستی برای انسان، اصل پنجم انسان برای رسیدن به خدا، اصل ششم انسان بر عشق الهی سرشته شده است، اصل هفتم سنت آزمایش انسان، اصل هشتم آغاز جنگ و نزاع در جامعه، اصل نهم پیروزی حق بر باطل آمده است.
اما حسینیان در بخش دوم کتاب به، ولایت فقیه، بداهت ولایت، لزوم تشکیل حکومت، لزوم یک انقلاب، تفاوت حکومت اسلامی و حکومت‌های دیگر، مدارک روایی ولایت فقیه، جمهوری شکل نظام ولایی، ولایت عامل مشروعیت جمهوریت، ولایت فقیه مانع انحراف حکومت، علل مقبولیت ولایت فقیه، حکومت واحد جهانی، مبنای حکومت واحد جهانی، امکان تشکیل حکومت جهانی، مبارزه دائمی علیه استکبار جهانی، تشکیلات جهانی اشاره دارد.
کتاب «مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» جهان‌بینی و ایدئولوژی نوشته روح‌الله حسینیان در شمارگان 3000 نسخه، در 158 صفحه و با قیمت 1200 تومان، از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

یکشنبه 30 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط