loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیدگاه‌ها و گرایش‌های عرفانی شهید مطهری کتاب شد

نگارش دفتر شانزدهم «عرفان»، از مجموعه «چهل چراغ حکمت» که به بررسی دیدگاه‌ها و گرایش‌های عرفانی در اندیشه شهید مطهری پرداخته است.

سه‌شنبه 6 مهر 1389

«محمدجواد رودگر»، نویسنده و قرآن‌پژوه، ضمن بیان این مطلب، گفت: در این کتاب به مباحث مقدماتی اصول عرفانی در اندیشه شهید مطهری پرداخته شده و مباحث عرفان نظری و عملی به تفصیل آمده است؛ توحید، وحدت شخصی و وجودی، عشق و محبت، ریاضت و مجاهدت، کشف و شهود عرفانی از مباحث اصلی عرفان شهید مطهری است.

وی افزود: معرفت‌شناسی عرفان در قلب از مهم‌ترین مباحثی است که در حوزه عرفان مطرح شده و مکانیسم حصول معرفت عرفانی و ارزش معرفت شعوری در تضاد و تعارض با خردگرایی نیز از جمله مباحثی است که توسط شهید مطهری مطرح شده و در این کتاب به بررسی آن پرداخته‌ام.

نویسنده کتاب «عرفان عاشورایی» گفت: به دنبال معرفت‌شناسی در این کتاب سیر و سلوک عرفان نظری و عملی و آسیب‌شناسی آن نیز انجام شده است؛ در همین رابطه، انحراف‌های روحی و روانی که در پی برخی از عرفان‌های کاذب به وجود می‌آید، بررسی شده است.

وی در پایان تصریح کرد: شهید مطهری در حوزه عرفان و فلسفه نظریات بسیار مهمی را مطرح کرده‌اند که باید واکاوی شوند؛ چون شهادت ایشان فرصت بسط و توسعه آن‌ها را از بین برد.
*******

کتاب «ساختار حکومت در اسلام» نوشته «حیات‌الله یوسفی» توسط کانون اندیشه جوان به بازار کتاب آمد.

این کتاب از سری کتاب‌های دانشجویی کانون اندیشه جوان است. این اثر در شش گفتار با عناوین: «مفاهیم و کلیات»، «اصول بنیادین حکومت در اسلام»، «الگوی تاریخی حکومت در اسلام»، «اسلام و الگوی حکومت(1)»، «اسلام و الگوی حکومت(2)» و «امام خمینی(ره) و ساختار حکومت اسلامی» به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: متأسفانه تاکنون در رابطه با ساختار سیاسی و الگوی حکومتی اسلام، تحقیق مستقلی انجام نشده است. هر چند در ضمن برخی از مباحث مربوط به حکومت اسلامی اشاره‌های کلی صورت گرفته است، اما این مباحث نیز بدون توجه به ابعاد مختلف این موضوع و با کمترین تکیه بر استدلال قانع‌کننده و جامع بیان شده است. از این جهت و با توجه به اهمیت موضوع، لازم شد تحقیقی مستقل در این رابطه صورت گیرد. تحقیق حاضر با توجه به این ضرورت شکل گرفته است و تلاش دارد تا قدم‌هایی هر چند ابتدایی در این راستا بردارد.

کتاب «ساختار حکومت در اسلام» به شمارگان 2500 نسخه و به قیمت 38000 ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 **********

 کتاب «اصول تفکر سیاسی در قرآن» نوشته «محمد زارع قراملکی» توسط کانون اندیشه جوان روانه بازار نشر شد.

این کتاب که از سری کتاب‌های دانشجویی کانون اندیشه جوان است، در سه بخش با عناوین: «اصول مبانی (زیرساخت‌ها)»، «اصول راهبردی» و «اصول کاربردی (مطابقت فلسفی و اصول راهبردی)» به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: قرآن منبع و ریشه اصلی شناخت مسائل اسلامی و از جمله اصول تفکر سیاسی در اسلام است. برای به دست آوردن مباحث سیاسی اسلام نخست باید ریشه‌های آن را در قرآن جستجو کرد. قرآن کریم ضمن طرح اصول تفکر سیاسی، اعتقاد و عمل به این اصول و اندیشه‌ها را جزئی از قلمرو وسیع ایمان و بخشی از مجموعه تعالیم اسلام و گوشه‌ای از حیات یک مسلمان می‌شمارد؛ به طوری که جداکردن اندیشه و عمل سیاسی از ایمان و اسلام و زندگی مسلمان امکان‌پذیر نیست.

کتاب «اصول تفکر سیاسی در قرآن» به شمارگان 2500 نسخه و به قیمت 35000 ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است بقیه مجموعه چلچراغ این انتشارات درباره شهید مطهری در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط