loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب تازه فیاض: جامعه، فرهنگ و سیاست

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

«جامعه فرهنگ سیاست» عنوان اثری از دکتر ابراهیم فیاض است که مجموعه‌ای از مقالات، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای او را در فاصله زمانی سال‌های 73 تا 88 برای مخاطبان تخصصی بیان می‌کند. این اثر را انتشارات سپیده باوران در نوبت چاپ دارد.

دوشنبه 19 مهر 1389

عابس قدسی، مدیر انتشارات سپیده باوران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره توضیح داد: این اثر می‌کوشد با تبیین مبانی پایه‌ای جامعه‌شناسی، به تطبیق این علم با موضوعات روز جامعه بپردازد.

وی پرداختن به مباحثی مانند «فرهنگ عمومی و افکار عمومی» را از جمله عناوین این نوشتار خواند و افزود: در این کتاب موضوعاتی نظیر «تأثیر چگونگی تعریف فرهنگ بر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری فرهنگ»، «ضرورت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی زبانی»، «روشنفکر و روشنفکرى دینى»، «قوم‌گرایی و نقش آن در اشرافیت»، «بررسی پوپولیسم؛ مردم و جبر نخبگان»، «مردم‌شناسی در سینمای دفاع مقدس» و «ضرورت تحکیم بنیان خانواده» که در شمار مقالات دکتر فیاض‌اند، جای دارند.

قدسی ادامه داد: خوانندگان این کتاب می‌توانند در بخش «گفت‌وگوها» مطالبی با عنوان «فرهنگ، هویت و سیاست»، «نوروز و نیاز امروز ما»، «انقلاب در انقلاب»، «علوم انسانی در ایران»، «دین مارکسیستی هندی آمریکایی»، «رنج رسانه ‌ملی از بی‌دانشی در مدیریت و سیاستگذاری»‌، «باید ایرانى بودن را دوباره تعریف کنیم»، «جبهه و جنگ یکی نیستند! میزگردی در باب دفاع مقدس» و «ما شوروی را شکست دادیم، نه آمریکا را!» را مطالعه کنند.

مدیر انتشارات سپیده باوران «ارتباط پروتستانتیزم با تفکر یهودی» را از دیگر موضوعات گفت‌وگوهای این استاد دانشگاه خواند و تصریح کرد: در این کتاب آرای این نظریه‌پرداز اجتماعی ـ سیاسی درباره امکان تعاملات شیعیان و مسیحیان، طرح تشکیل پارلمان شیعه، جوان؛ خانواده و ازدواج و همچنین بحران تئوریک در حوزه مشارکت زنان و ضرورت اصلاح الگوی جنسی جامعه، انعکاس داده شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود انتشارات سپیده باوران مشهد به زودی نخستین چاپ این کتاب را در قطع رقعی و حجمی معادل 300 صفحه روانه بازار نشر سازد.

کتب منتشر شده زیر از این انتشارات و مرکز فعال توزیع محصولات فکری و فرهنگی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

دادخواست ، صد شعر اعتراض
رجز مویه
روضه در تکیه پروتستان ها: مجموعه شعر
سرلوحه ها: یادداشت های پراکنده سال 81 تا 84
مرقع صد رنگ:‌ 100 رباعی از بیدل
پاد شهر
پاییز بهاریست که عاشق شده است: مجموعه رباعی
یک بغل کاکتوس؛ صد شعر طنز

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط