loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«شناخت‌نامه موسوی گرمارودی» در راهست

نویسندگان مرتبط : سید علی موسوی گرمارودی

«شناخت‌نامه علی موسوی گرمارودی» به همت علی داوودی تابستان امسال از سوی دفتر پژوهش‌های ادب و هنر معاصر منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، این اثر شامل چند فصل است که در هر فصل به یکی از آثار گرمارودی و نظر منتقدان در این رابطه اختصاص دارد.

گرمارودی یکی از ممتازان در زمینه شعر آیینی به حساب می‌آید. وی از اولین کسانی است که در زمینه شعر نو و سپید با مضامین آیینی فعالیت کرده است. از این جهت، یکی از فصول این اثر به معرفی آثار وی اختصاص دارد که سعی شده در این مبحث، سروده‌های پراکنده وی به صورت منسجم گردآوری شود.

فصلی دیگر از این اثر به ذکر منابعی که در رابطه با این استاد ادبیات است، منحصر شده است. در این فصل، نظر منتقدان در رابطه با آثار این شاعر و مترجم نام‌آشنا را در ترازوی نقد قرار داده‌اند. تلاش نگارنده در این قسمت برآن بوده تا کارنامه منسجمی از نقدهایی که به آثار وی شده، جمع‌آوری کند. از دیگر فصول این اثر، به مصاحبه با صاحب‌نظران اختصاص دارد که مصاحبه‌شوندگان در آن به بررسی آثار گرمارودی می‌پردازند.

ترجمه‌های قرآن کریم و صحیفه سجادیه از دیگر بخش‌های این شناخت‌نامه است که داوودی در آن به ارائه نظر منتقدان و سخن‌سنجان در رابطه با این برگردان‌ها می‌پردازد. این ترجمه‌ها که از برگردان‌های ادبی به حساب می‌آیند، توجه بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه را به خود اختصاص داده است. داوودی در این بخش نظر این منتقدان در باره ویژگی‌های زبانی، سبکی، مخاطب‌شناسی و فنی برگردان‌ها را ذکر کرده است.

این اثر به همت «علی داوودی» از سوی دفتر پژوهش‌های ادب و هنر معاصر در تابستان امسال به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است از این شاعر و نویسنده کتابهای زیر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

آغاز روشنایی آیینه
باغ سنگ
بر آشفتن گیسوی تاک: مجموعه غزل علی موسوی گرماوردی
تا محراب آن دو ابرو: مثنوی، رباعی، ترکیب
خواب ارغوانی
سفر به فطرت گلسنگ: قطعه ها و چکامه ها
صحیفه سجادیه: نیایش های جاودانی حضرت علی بن الحسین (ع) در زبور اهل بیت (ع) و انجیل آل محمد (ص) صحیفه سجادیه
پیوند زیتون بر شاخه ترنج
گوشواره عرش: مجموعه کامل شعرهای آیینی

سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط