loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به کتاب «امامت و امامان(ع)» آیت الله امینی

نویسندگان مرتبط : ابراهیم امینی

کتاب «امامت و امامان(علیهم‌السلام)» نوشته آیت‌الله ابراهیم امینی از سوی موسسه بوستان کتاب تجدید چاپ شد. این اثر، به یکی از مباحث اعتقادی اصول دین شیعیان، یعنی امامت پرداخته و زوایای گوناگون زندگی امامان شیعه را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امامت که یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسایل اسلامی است و در همه زمان‌ها حضور مستمر داشته و خواهد داشت، در شوون مختلف زندگی کاملا تاثیر دارد و مسوولیت‌آفرین است.

کتاب حاضر نیز با این محور در چهار بخش تنظیم شده است. تعریف امامت و امتیازهای امامان، عترت و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در قرآن و احادیث. معرفی امامان و ادله امامت و بالاخره، نصوص بر هریک از امامان، فضائل و مکارم اخلاق، علم و دانش، عبادت و سیر و سلوک معنوی آن بندگان برگزیده الهی، عناوین این چهار بخش را تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله ابراهیم امینی، نویسنده این کتاب، 1304 شمسی در نجف‌آباد دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات کلاسی در 1321 وارد حوزه علمیه اصفهان شد و ادبیات و مقداری از سطح فقه و اصول را در آن‌جا گذراند. آنگاه در حوزه علمیه قم به تحصیل ادامه داد و ضمن تکمیل دروس سطح نزد استادان معروف آن زمان، خارج فقه و اصول را از محضر امام خمینی(ره) و آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و محقق داماد(ره) بهره برد.

وی علاوه بر تدریس فقه و اصول و فلسفه، از سال 1342 به تالیف و تحقیق پرداخت و آثار زیادی را منتشر کرد. آثاری که موسسه بوستان کتاب از این نویسنده حوزه دین منتشر کرده است، عبارتند از: همه باید بدانند؛ بررسی مسائل کلی امامت؛ وحی در ادیان آسمانی؛ همسرداری؛ تربیت؛ اسلام و تعلیم و تربیت؛ آشنایی با وظایف و حقوق زن؛ پیامبری و پیامبر اسلام؛ آشنایی با اسلام؛ خداشناسی؛ معاد در قرآن؛ جوان و همسرگزینی؛ امامت و امامان(ع). لازم به ذکر است که اکثر کتاب‌های ایشان به یک یا چند زبان دیگر ترجمه شده‌اند.

چاپ چهارم کتاب «امامت و امامان(علیهم‌السلام)» با شمارگان 1000 نسخه، 412 صفحه و بهای 60000 ریال راهی بازار نشر شد.

چهارشنبه 27 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط