loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تحلیل هویت علم دینی و علم مدرن» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سلیمان خاکبان

کتاب «تحلیل هویت علم دینی و علم مدرن» نوشته محمدرضا خاکی قرا ملکی از سوی موسسه کتاب فردا منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب فردا، این کتاب در چهار بخش کلیات بحث، هویت شناسی علم مدرن، نسبت علم مدرن و دین و تحلیل هویت علم دینی منتشر شده است. بخش اول از دوم فصل ضرورت و هدف، پیشینه روش و فرضیه تحقیق و مفاهیم و اصطلاحات تشکیل شده است که در آن تعریف هم مدرن و تعریف علم در اندیشه اسلامی و تعریف دین، واژه مدرن و عقلانیت مدرن و همچنین اصطلاح علم دینی بیان می شود.
نویسنده در بخش دوم کتاب در سه فصل به هویت شناسی علم مدرن می پردازد. تبارشناسی علم مدرن، شاخصه ها و ویژگی های علم مدرن، بحران ها و چالش های علم مدرن موضوعاتی بخش دوم هستند. نویسنده در بخش سوم، در چهار فصل به سنت علم و مدرن و دین می پردازد و رویکرد تعارض انگارانه، رویکرد تمایز انگارانه، تعامل گرایانه، گفتگو و همگرایی و رویکرد وحدت گرایانه در خصوص رابطه علم مدرن و دین بیان می شود. تبارشناسی علم دینی و امکان و چگونگی علم دینی. هم در بخش پایانی کتاب می آید که نویسنده در این فصل مهم، دیدگاه هایی چون مخالفان امکان علم دینی، رویکردهای موافقان حداقلی و حداکثری علم دینی بیان می شود. در این کتاب نظریاتی چون رهیافت غرب شناختی و علم دینی تعامل دین و مدرنیته از بستر تحول پذیری معرفت دینی بر پایه معرفت علمی مدرن، نظریه استاد جوادی آملی، نظریه و تولید علم دینی استاد سید منیرالدین حسینی شیرازی و... می آید.
امروزه از جمله موضوعاتی که در گفتمان علمی حوزه و دانشگاه رایج است، مسأله تولید علم دینی یا نهضت تولید نرم افزار اسلامی می باشد که شخصیت ها و نهادهای مختلف علمی، هر یک از منظری به این مقوله پرداخته اند. نویسنده برای این کتاب از راهنمایی های اساتیدی چون سید محمد مهدی میرباقری و علیرضا پیروزمند (رئیس و قائم مقام دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم) بهره برده است.
چاپ اول این کتاب در 536 صفحه قطع رقعی، تیراژ 1500 نسخه و قیمت 9650 صفحه روانه بازار کتاب فرهنگ و اندیشه شد.
برای تهیه این کتاب می تواند به موسسه کتاب فردا (02517746992 ـ 09191996788) و همچنین سایت پاتوق کتاب (به نشانی اینترنتی bookroom.ir) مراجعه نمائید.

یکشنبه 29 آبان 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط