loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار شهید «مهدی رجب‌بیگی»‌منتشر شد

نوشته‌های شهید مهدی رجب‌‌بیگی در قالب کتابی با عنوان «می‌رویم تا خط امام بماند» گردآوری و از سوی نشر فاتحان و با همکاری سازمان بسیج مستضعفین چاپ و روانه بازار کتاب شد.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «می‌رویم تا خط امام بماند» در 7 فصل تدوین شده و 25 مقاله، 27 تحلیل‌ سیاسی، 17 طنز سیاسی، 19 شعر، 17 سرود و 42 تصویر دربر دارد.

در قسمتی از مقدمه این اثر آمده است: «با توجه به ادبیات مقالات و تحلیل‌های سیاسی شهید رجب‌بیگی که ادبیات متداول سیاسی اوایل انقلاب می‌باشد، در پایان کتاب واژه‌نامه‌ای به منظور توضیح و تشریح آن واژگان آمده است. در آن ایام رقابت‌های اصلی در فعالیت‌های سیاسی با سوسیالیست‌ها، کمونیست‌ها و گروهک‌های التقاطی متاثر از مارکسیسم بوده و حتی آمریکا و صهیونیست‌ها نیز برای اهداف‌شان در پوشش سوسیالیسم و مارکسیسم ظاهر می شدند. در آن ایام واژه‌هایی چون بورژوازی، امپریالیسم، طبقه کارگر رایج بود، حال آن که این روزها واژگانی مانند مدرنیسم، پست مدرنیسم متداول می‌باشد.»

در بخشی از جملات شهید مهدی رجب‌بیگی در کتاب آمده است: «می‌رویم تا خط امام بماند. خطی که سرانجام شوم امپریالیسم و سلطه گران اجنبی را هم‌اکنون برقله عالم نمایان ساخته و دژ مستحکم توحید را در دوردست‌های هر ستمکده بر پا خواهد داشت. آری، ما پاسداران خون شهیدانیم. رسالت خون شهیدان بر دوش‌‌مان و راه پیروز انقلاب در پیش مان. باید در «خط امام» تا انتها به پیش رفت. همه ما پیروزیم.»

مهدی رجب بیگی، سال 1336 در شهر دامغان به دنیا آمد. وی در فعالیت‌های دانشجویی شرکت موثر و فعال داشت و از دانشجویان پیرو خط امام (ره) در جریان تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا) به شمار می‌آمد.

رجب بیگی در روز پنجم مهرماه سال 1360، در خیابان برادران مظفر جنوبی (صبای جنوبی)، توسط عناصر ضدانقلاب و بر اثر اصابت چندین گلوله اسلحه کمری به شهادت رسید.

کتاب «می‌رویم تا خط امام بماند» برای نخستین بار در سال 1360 توسط انتشارات جهاد سازندگی منتشر شد. این اثر در قطع وزیری و 416 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و بهای 70 هزار ریال از سوی نشر فاتحان و باهمکاری سازمان بسیج مستضعفین به چاپ جدید رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

شنبه 12 آذر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط