loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی، آثار و آرای آیتالله انصاری شیرازی در پنجره

انتخابات ریاست جمهوری دهم و فتنه‎های پس از آن، محک بزرگی برای سنجش عیار بسیاری از سیاست‎مردان ایرانی بود، خاصه اصلاح‎طلبان، که بسیاری از ایشان در این آزمون، نمره مردودی گرفتند. حال در ایامی که بسیاری باور دارند پرونده اصلاح‎طلبی را باید بسته‎شده فرض کرد. طیف‎های مختلف این جریان، به‎ویژه بخش هنجارشکن و تندرو آن، با عشوه‎های سیاسی خود درباره آمدن یا نیامدن به صحنه انتخابات و یا تحریم کردن یا نکردن انتخابات، قصد مطرح کردن دوباره خود را در فضای سیاسی امروز ایران دارند. در صد و بیستمین شماره هفته‎نامه پنجره پرونده حضور اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس نهم با آثار و گفتارهایی از احمد توکلی، سید شهاب‎الدین طباطبایی، محمدجواد حق‎شناس و حمیدرضا مقدم‎فر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

آیت‎الله انصاری شیرازی از جمله روحانیون عالم و فرهیخته‎ای به‎حساب می‎آید که همواره از مطرح شدن گریزان بود. خلوتی داشت برای اندیشیدن و نوشتن و آثار ارزنده‎ای نیز از او به یادگار مانده و بسیاری او را مهمترین شارح ملاهادی سبزواری می‎شمرند. پرونده سرویس حوزه هفته‎نامه پنجره با آثار و گفتارهایی از: سیداحمد خاتمی، داوود صمدی آملی، احمد بحرینی، سیدرضا خسروشاهی، محمدباقر عزیزی، محمدکاظم شمس، علی ربانی گلپایگانی. در صد و بیستمین شماره این نشریه، به زندگی، آثار و آرای آیت‎الله انصاری شیرازی می‎پردازد.

بسیاری ملاهادی سبزواری را شارح ملاصدرا می‎دانند، اما برخی نیز او را شارحی صرف ندانسته و بر این باورند که ملاهادی در کنار شرح و بسط اندیشه ملاصدرا خود نیز صاحب رأی و نظر بوده.

اما هرچه هست بسیاری از بزرگان و صاحب‎نظران داخلی و خارجی معتقدند که او از بزرگترین متفکران چند سده اخیر فلسفه اسلامی محسوب می‎شود. سرویس اندیشه پنجره ۱۲۰ با آثار و گفتارهایی از غلامحسین ابراهیمی دینانی، احمد احمدی، محسن غرویان، قاسم پورحسن، محمدمهدی گرجیان، احمد میانجی و بهرام دلیر، به شکلی مبسوط به آراء و آثار ملاهادی سبزواری پراخته است.

رزمندگان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس از جمله قربانیان سلاح‎های شیمیایی بودند، از همین‎رو بسیاری از ما درباره سلاح‎های شیمیایی و کارکرد مرگبار آن شنیده‎ایم، اما شاید خیلی از ما ندانیم که این نوع سلاح‎ها از چه زمانی سایه هولناک خود را بر زندگی بشر انداخته‎اند و با چه انگیزه‎ای ساخته و با چه انگیزه‎ای به‎کار گرفته شده‎اند و تأثیرات مرگبار آن‎ها چه بوده و بزرگ‎ترین قربانیان این سلاح‎های مرگبار چه کشورهایی بوده‎اند. در پنجره ۱۲۰، پرونده‎ای ویژه تدارک دیده شده است، درباره موزه صلح، موزه‎ای در ضلع شمالی پارک شهر تهران که بازدیدکنندگان را با پیامدهای سلاح‎های کشتار جمعی و به‎ویژه شیمیایی آشنا می‎سازد. پرونده ویژه «پنجره» با آثار و گفتارهایی از سباء بابایی، احمد زنگی‎آبادی، دکتر شهریار خاطری، دکتر محمدرضا سروش، محمدتقی پورمقدم و حسن حسنی سعدی به موزه صلح می‎پردازد و هم به حاشیه و متن استفاده از سلاح‎های شیمیایی.

در صفحات برون‎مرزی صد و بیستمین شماره هفته‎نامه پنجره نیز عناوینی چون مالکی و ایران چگونه آمریکایی‎ها را از عراق بیرون انداختند، بازداشت معاون رییس‎جمهوری عراق، درگذشت رهبر کره شمالی، خشونت‎های مصر و درگیری معترضان با نیروهای نظامی و… مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

در تازه‎ترین شماره پنجره همچنین خواننده بخش‎های متنوع خبری و تحلیلی این نشریه، همچون: مجله خبری، فراسو (پنجره ماضیه، اقتراح و…) خواهید بود. صفحات باشگاه اهل قلم این شماره نیز با آثاری از سیدمحمدرضا آقامیری، جواد محدثی، یوسفعلی میرشکاک، دکتر محمددهقان، دکتر احمد رهدار، سعید زیباکلام و سید محمد روحانی را به خوانندگان عرضه کرده است. علاقه‎مندان پی‎گیری اخبار انتخابات مجلس نهم نیز همانند هفته‎های گذشته می‎توانند صفحات ویژه این انتخابات را پی‎گیری کنند.

صد و بیستمین شماره هفته‎نامه پنجره در ۸۴ صفحه و به قیمت ۱۵۰۰ تومان روی پیشخوان روزنامه‎فروشی‎هاست.

هفته نامه پنجره به همراه دیگر نشریات جبهه فرهنگی انقلاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب عرضه می شود.

دوشنبه 5 دی 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط