loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فصلنامه ی علم و سیاست بابل پیش شماره اول

سردبیر : علیرضا شفاه

مدیر مسئول : نادر نورمحمد

صاحب امتیاز : موسسه اشراق

یش شماره نخست بابِل، فصل نامه علم و سیاست، از سوی موسسه اشراق و با سردبیری علیرضا شفاه منتشر شد. این نشریه که با ترجمه ی دو نامه از ماکیاوللی به پاپ و خطرات حضور امر مقدس در سیاست آغاز شده، در واپسین صفحات نامه ای خطاب به داوری اردکانی دارد.

فهرست

واپسین صفحات نامه ای خطاب به داوری اردکانی دارد. این نامه با کنایه هایی درباره ی حضور این استاد فلسفه در سیاست، مدعی است گفتار داوری نه تنها در سال های اخیر که حضوری صریح تر در عرصه ی سیاست داشته بلکه از ابتدا پایان فلسفه و بلکه تفکر را مفروض گرفته است. در بخشی از این نامه آمده: «شما همواره تنه به تنه سیاست و ایدئولوژی راه رفته اید، درباره ی سیاست نوشته اید و از ایدئولوژی برائت جسته اید. به این هم اکتفا نکرده اید؛ طرحی برای چک لیست اقدامات دولت زده اید و نامه ی حمایت از برجام نوشته اید. صادقانه بگوییم، بعضی تعجب نخواهند کرد اگر در انتخابات بعدی در حمایت از فلان لیست یا بهمان نامزد نامه ای به قلم شما منتشر شود. مسئله ی ما همان سؤال اولیه و ابتدایی شما است که بارها و بارها به آن پاسخ گفته اید، می خواهیم آن سؤال را از نو بپرسیم: فلسفه را با سیاست چه کار؟»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی