loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقه وصل شماره 48

سردبیر : صادق یزدانی

مدیر مسئول : صادق یزدانی

صاحب امتیاز : مجید کهنوجی

ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه وصل» در شماره 48 خود با آثار و گفتاری از حجتالاسلام پناهیان، حجتالاسلام ماندگاری، حجتالاسلام طائب، حجت الاسلام زائری، یوسفعلی میرشکاک، وحید جلیلی و ... در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به بررسی ابعاد شخصیتی، فرهنگی و سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخته است.

سرمقاله شماره 48 حلقه وصل نقاط ضعف و قوت جبهه فرهنگی انقلاب در معرفی و شناخت امام روح الله را بازخوانی می کند و تلنگری می زند به همین فعالین فرهنگی تا صحیفه امام را از قاب زیبای روی طاقچه به قاب قلبهایشان منتقل کنند.

در سرویس آینه مهمترین اخبار جبهه فرهنگی انقلاب در ماه گذشته مرور شده است و گزارشی از اجرای نمایش «فصل شیدایی» در سمنان و همچنین گزارش نشست علمی هیات پژوهی جامعه ایمانی مشعر از دیگر عناوین این سرویس است. معرفی کانال «نذر فرهنگی» که یکی از حرکت های خودجوش فرهنگی در مشهد مقدس است نیز در همین سرویس منتشر شده است.

در شماره 48 حلقه وصل حجتالاسلام طائب چگونگی تحقق عدالت مهدوی در اندیشه امام خمینی(ره) را تشریح می کند. احمد پناهیان ارتباط آموزه های امام راحل را با بیداری اسلامی بررسی می کند. حجت الاسلام ماندگاری در یادداشتی با عنوان «امام، دست روی بالاترین منکر گذاشت» تکلیف گرایی از دیدگاه امام خمینی(ره) را تبیین می کند. استاد رجبی دوانی ابعاد ایجابی نهضت امام در مقابل رژیم طاغوت را بازخوانی می کند. حجت الاسلام علیرضا پناهیان از روحیه مقاومت در دیدگاه امام خمینی(ره) می نویسد. دکتر سهیل اسعد جهاد و مقاومت در نگاه امام را با بررسی ابعاد تاریخی نامه ایشان به گورباچف بررسی می کند. سعید حدادیان عزاداری سیدالشهدا(ع) را در دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی واکاوی کرده است. حجت الاسلام زائری به ویژگی های خاص امام راحل از منظر رهبر انقلاب پرداخته است. وحید جلیلی ضرورت توجه به تاریخ انقلاب اسلامی را گوشزد می کند. یوسفعلی میرشکاک دیدگاه امام خمینی(ره) در رابطه با هنر را تببیین می کند و مجید شاه حسینی هنر دینی از دیدگاه امام را تشریح می کند.

یادبود مرحوم روح الله نامداری از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب، داور پنجمین دوره جشنواره عمار و نویسنده کتاب «جدال دو اسلام» بخش بعدی شماره 48 حلقهوصل با عنوان «خط ویژه» است. در این سرویس با دوستان و نزدیکان مرحوم نامداری گفتگو شده است. نظرات آیت الله قائم مقامی و وحید جلیلی درباره این فعال فرهنگی از دیگر مطالب این سرویس است.

در بخش «گفتمان»، قسمت ششم پرداختن به «ریشه های قرآنی نهضت امام خمینی(ره)» به قلم مرحوم حجتالاسلام مسعود صدوق به عنوان بخش پایانی چهل وهفتمین شماره ماهنامه حلقه وصل است. مرحوم صدوق در یادداشت خود بر «ضرورت تئوریزه شدن انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی(ره)» تاکید دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی