loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرا نویسنده بصیر می‌دانند،اما از آثارم حمایت نمی‌کنند

نویسندگان مرتبط : مجید پورولی کلشتری

مجید پورولی کلشتری از اینکه چندی پیش او را به عنوان «نویسنده بصیر» معرفی کردند، اما از آثارش حمایت کافی صورت نمی‌گیرد، انتقاد کرد.

مجید پورولی کلشتری در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز تالیف یک اثر داستانی بلند با موضوع زندگانی امام حسن (ع) خبر داد و گفت: این رمان به سفارش بنیاد ادبیات داستانی در دست تالیف قرار گرفته و داستان بلندی است که به نوعی مرور کننده دوران زندگی این امام است.

وی افزود: داستان از زبان یک یهودی تعریف می‌شود که از سوی معاویه مامور به شهادت رساندن امام حسن (ع) می‌شود و برای این منظو به تحقیقی پیرامون ایشان می‌‍‌پردازد، اما همزمان با این موضوع امام به شهادت می‌رسد، ولی تاثیر شخصیت امام بر این فرد یهودی زندگی وی را متحول می‌کند.

پورولی در ادامه همچنین از پایان تالیف داستان بلندی با عنوان «لیلای گم‌شده» خبر داد و گفت: من در این اثر که شکل و سیاق نویی دارد، شخصیت‌ها و ائمه مطرح شده در دعای زیارت جامعه کبیره را به صورت متن داستانی روایت کردم، اما متاسفم که باید بگویم که آن را به هر ناشری برای انتشار ارائه می‌دهم، تنها به من می‌خندند و می‌گویند برای انتشار اینها پول نداریم.

این نویسنده جوان افزود: ناشران کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی از چاپ آثار داستانی با موضوع اهل بیت(ع) به شکل زیرکانه‌ای فرار می‌کنند، مثلاً سه سال برای انتشار اثر زمان می‌خواهند غافل از اینکه این اثر با توجه به مخاطب امروزی و بازخوردی که الان برای او دارد نوشته شده است نه برای مخاطب سه سال دیگر.

نویسنده داستان بلند «آواز ابابیل»ادامه داد: واقعاً متوجه شدم که کار کردن با ناشر دولتی برای انتشار چنین آثاری حماقت است. من براساس تکلیفم این کتاب‌ها را نوشتم و اگر هیچ راهی نباشد آن را به صورت شخصی و با هزینه خودم منتشر می‌کنم تا لااقل برایم اجر معنوی داشته باشد.

پورولی افزود: چندی قبل در تهران از من به عنوان «نویسنده بصیر» تجلیل شد، اما وقتی می‌گویم از این نویسنده بصیر حمایت کنید تا اثرش منتشر شود، پاسخی به من داده نمی‌شود.

این نویسنده همچنین به فقدان ناشران خصوصی در حوزه انتشار آثار داستانی برای اهل بیت (ع) خبرداد و گفت: ناشر خصوصی برای انتشار این آثار هزینه نمی‌کند. یکی را هم که بیابی به تو می‌گوید که انگ فلان گروه سیاسی را بر پیشانی دارد یا به فلان فرد رای داده است، اما من نویسنده‌ام و برای اهل بیت (ع) می نویسم. من را با این حرف‌ها چه کار؟

چهارشنبه 19 بهمن 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط