loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هشتمین شماره فصلنامه فرهنگ عمومی منتشر شد

در تازه ترین شماره ماهنامه فرهنگ عمومی به نقل از مقام معظم رهبری آمده است: «هر جایی که احساس بشود کاری دارد انجام می گیرد که به نفع اسرائیل است، به نفع آمریکاست، آنجا باید هوشیار باشیم؛ بدانیم این حرکت، حرکت بیگانه است، حرکت غریبه است، حرکت خودی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین شماره فرهنگ عمومی، ماهنامه تخصصی فرهنگ و اندیشه و جنگ نرم از سوی دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی منتشر شد.

«این قرن اسلام است»، «سخن مدیر مسؤول» و «و اما بعد...» را در ابتدای این شماره می‌خوانید.

«بحران علم مدرن در آراء توماس کوهن و فایرابند»، «آیا انقلاب اسلامی ایران، بسط انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه است»، «انقلاب اسلامی و وضع کنونی عالم»، «درباره پست مدرن»، «مدرنیته، سراسر و بالکل طاغوت زده مضاعف است» و «در سوریه چه می گذرد» را در بخش حکمت و اندیشه می خوانید.

«اگر فتنه گران موفق می شدند، امروز شاهد استیلای سیاه آمریکا و انگلیس و غرب بر کشور بودیم» عنوان بخش گفتگوی ویژه با مهدی نصیری است.

«هنر و ارتقای تمدنی/ حجت الاسلام محمد مهدی میرباقری»، «گفت‌وگوی فرهنگ عمومی با استاد عباس معلمی»، «تقابل نیست‌انگاری شاملو و اخوان»، «آلبر کامو شوالیه ادبی نیست انگاری ابسورد» و «یادی از سپیده شعر انقلاب» مطالب بخش هنر و ادبیات را تشکیل می دهد.

و در پایان نیز این مطالب در بخش فرامتن آمده است: «در حاشیه درگذشت استاد علی ابوالحسنی (منذر)»، «نامه وارده»، «سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر کرد»، «ضرورت های مقارن پردازی در فقه اسلامی معاصر در شماره بیستم زمانه».

در این شماره در بخشی از بیانات مقام معظم رهبری می‌خوانید: «هر جایی که احساس بشود کاری دارد انجام می‌گیرد که به نفع اسرائیل است، به نفع امریکاست، آنجا باید هوشیار باشیم؛ بدانیم این حرکت، حرکت بیگانه است، حرکت غریبه است، حرکت خودی نیست. آن جائی که حرکت، یک حرکت اسلامی و ضد صهیونیستی و ضد استکباری و ضد استبدادی و ضد فساد است، آنجا حرکت، حرکت درستی است؛ آنجا همه باهم خودی هستیم؛ دیگرشیعه هستیم، سنی هستیم، از این کشوریم، از آن کشوریم، تفاوت نمی‌کند، باید همه یک جور فکر کنیم.

ببینید امروز ـ این یک مثال پیش پا افتاده و جلوی چشم است ـ تمام دستگاه‌های رسانه‌ای دنیا سعیشان بر این است که مردم بحرین و حرکت بحرین را در انزوا قرار بدهند. داعی بر این کار چیست؟ چون مسأله، مسأله شیعه و سنی است. می‌خواهند اختلاف ایجاد کنند، می‌خواهند تمایز و خط کشی به وجود بیاورند. بین آن مسلمانان و مؤمنینی که به این مذهب یا آن مذهب اسلامی گرایش دارند، تفاوتی وجود ندارد. وجه مشترک همه، امت اسلامی است؛ وحدت امت اسلامی است، رمز پیروزی و تداوم، توکل به خدا، حسن ظن به خدا، اعتماد به خدای متعال و حفظ وحدت و پیوستگی است.»

هشتمین شماره ماهنامه فرهنگ عمومی به صاحب امتیازی دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی و مدیر مسؤولی منصور واعظی در 208 صفحه با قیمت 4000 تومان منتشر شده است

این نشریه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

دوشنبه 1 خرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط