loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«در پایتخت فراموشی» محمدحسین جعفریان به چاپ رسید

«در پایتخت فراموشی» حاشیه‌نویسی بر سفر مشترک محمدحسین جعفریان و بهروز افخمی به کابل و پنجشیر توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

جعفریان در توصیف کتابش اینگونه نوشته است: من بارها به افغانستان رفته‌ام. این کتاب یادداشت‌های یکی از آن سفرهاست. این‌بار با بهروز افخمی و برای شرکت در اولین سالگرد شهادت احمدشاه مسعود.

چند ماه بود که حامد کرزای به قدرت رسیده و طالبان سرنگون شده بود؛ به جهت وصف کابل آن روزها، شخصیت‌های شرکت‌کننده در محفلی که مهمان آن بودم و سفر به پنجشیر. این یادداشت‌ها ویژه‌اند.

بهروز افخمی نیز در این سفر همراه من شد. او در آن روزگار نماینده مردم تهران بود. همراهی او در این سفر هم برای من مغتنم بود و هم او. تجربه سفر به کابل چند ماه پس از آنکه از طالبان پس گرفته شده بود و شرکت در چنین محفلی(سالگرد شهادت احمد شاه مسعود) چیزی نبود که افخمی با روحیاتی که دارد از خیر آن بگذرد. البته در آن محفل بزرگوارانی چون فریدون جنیدی، چنگیز پهلوان، مهندس نمازی و ... نیز از ایران حضور داشتند.

اگر افغانستان و کابلی که در این یادداشت‌ها ترسیم شده - افغانستان و کابل شهریور 1381- را با امروز مقایسه کنیم به عظمت آنچه در این سرزمین رخ داده پی می‌بریم. برای انتقال حس و حالی که در آن سفر داشته‌ام دست به ترکیب نوشته‌ها و ویرایش وقایع محتوایی نزدم. هرچه هست همان است که هر شب در پی وقایع روزانه یادداشت می‌کرده‌ام.

کتاب که در اصل سفرنامه‌ای به کابل و پنجشیر است، اینگونه به پایان می‌رسد: در فرودگاه مهرآباد که از پلکان هواپیما پایین می‌آیم چنان غربتی در دلم سنگینی می‌کند که باور نمی‌کنم به وطنم برگشته‌ام. دوباره میدان دودگرفته آزادی، دوباره ترافیک سنگین خیابان انقلاب و یاد آشنایی جامانده در کوه‌های پنجشیر.

از تهران تا کابل، کابل؛ چند ماه پس از خروج طالبان، سمینار آغاز می‌شود، از کوهسنگی تا پارک زرنگار، سفر به پنجشیر، بازگشت به کابل و حکایت آخرین روزها عناوین فصل‌های کتاب هستند.

این کتاب در شمارگان 2500 نسخه و قیمت 7500 تومان از سوی انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب قابل تهیه است.

سه‌شنبه 23 خرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط