loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«فیلسوفان زنده اسلامی» موضوع یک کتاب شدند

نویسندگان مرتبط : منصور مهدوی

موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی مجموعه «فیلسوفان زنده اسلامی» را در دست تدوین دارد. این مجموعه قرار است به 7 جلد برسد.-
رییس موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر گفت: مجموعه «فیلسوفان زنده اسلامی» در واقع یک کلان‌پروژه است و نویسندگان مختلفی در نوشتن آن فعالیت می‌کنند. در این مجموعه شاگردان هر فیلسوف نگارش کتاب درباره او را بر عهده دارند. هر یک از کتاب‌ها به آرا و زندگینامه این فلاسفه پرداخته و ابتکارات آنان در فلسفه را شرح می‌دهند.

حجت‌الاسلام منصور مهدوی، با بیان این‌که این مجموعه به هفت جلد می‌رسد گفت: تاکنون کار نگارش کتاب‌های مربوط به آیت‌الله انصاری شیرازی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله جوادی‌آملی و آیت‌الله مصباح‌یزدی را شروع کرده‌ایم که کتاب مربوط به آیت‌الله انصاری شیرازی به مراحل پایانی نزدیک شده است. او به شیخ الاشراق عصر حاضر معروف است.

وی درباره روش بررسی اندیشه هر یک از این متفکران گفت: به‌گونه‌ای این بررسی را انجام می‌دهیم که گویای اندیشه آن‌ها باشد، جایی که نیاز به تفسیر باشد نیز دست به تفسیر اندیشه‌های آنان می‌زنیم.

مهدوی یادآوری کرد: تلاش می‌کنیم وارد عرصه نقد نیز بشویم، زیرا این مجموعه نگاهی علمی دارد و بهتر است انتقاداتی که درباره اندیشه هر فیلسوف مطرحند نیز در کتاب ذکر شوند.

رییس موسسه اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی طرح این انتقادات را سبب ارایه موضوع به نسل جوان‌تر حوزه فلسفه برای سوژه‌پردازی و مباحثه دانست و گفت: این انتقادات ضمن احترام به شان و شخصیت و ابتکارات هر یک از فلاسفه مطرح می‌شوند.

مهدوی در پایان گفت: نمی‌توان وقت دقیقی برای زمان انتشار کتاب مربوط به آیت‌الله انصاری شیرازی که نخستین جلد این مجموعه قلمداد می‌شود، ذکر کنم. عوامل زیادی در انتشار یک کتاب دخیلند، ولی امیدواریم جلد نخست این مجموعه پاییز امسال منتشر شود.

چهارشنبه 31 خرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط