loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تیراژ بی سابقه قرآن مجید در آمریکا پس از 11 سپتامبر

نویسندگان مرتبط : حسن رحیم پور ازغدی

شنبه 22 مهر 1391

استاد حسن رحیم‌پور ازغدی بیست و نهم شهریور ماه در مسجد صنعتگران مشهد مقدس با نگاهی به تاریخچه دشمنی‌های غرب با اسلام، تحلیلی از موج اهانت‌های اخیر غرب به پیامبر اکرم(ص) ارائه داده‌ و در واکنش به حلقه‌ی جدید از زنجیره‌ی یاوه‌ها و اهانت‌های مذبوحانه‌ی جبهه کفر به ساحت مقدس رسول‌الله(ص) به کالبدشکافی و افشای ماهیت اهانت‌ها و تهمت‌های تفکر کینه‌توز و تنگ نظر صلیبی پرداخت.

به گزارش رجانیوز، در این سخنرانی استاد رحیم‌پور با نگاهی تاریخی به روند دشمنی‌های غرب نسبت به اسلام و شخص پیامبر اعظم(ص) از زمان جنگ‌های صلیبی تاکنون، ریشه‌ی این توهین‌ها را در گسترش روزافزون اسلام‌گرایی در غرب می‌داند و می‌گوید: «یک سیر تاریخی کینه‌توزی از قرون وسطی تا امروز ادامه دارد. در قرن‬ ‫11، 21 و 31 میلادی، غرب احساس کرد که یک مذهب الهی آمده و‬ ‫از اخلاق و معنویت و تقوای فردی سخن می‌گوید اما در باب خانواده،‬ ‫نظامهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی هم بحث میکند و برای ‫تمدن‌سازی، حرف و ادعا دارد و اگر کمی پیشتر بیاید، همه مردم اروپا هم‬ ‫مسلمان میشوند. ترسیدند و واکنشهای نامعقول و غیراخلاقی آغاز‬ ‫شد. شما میدانید امروز طبق آمار رسمی و بی‌طرف بین‌المللی، تنها دینی‬ ‫که به سرعت فوق‌العاده گسترده می‌شود، اسلام است.

همه ادیان دیگر ریزش دارند و اگر در موارد استثناء با تبلیغات و خرج و... گاهی این طرف و‬ ‫آن طرف، کسانی به آن ملحق شوند، سرعت گسترش آن نسبت به سرعت‬ ‫گسترش اسلام، بسیار بسیار اندک و در نقاطی، نزدیک به صفر است. ‫غالبا مسیحی، بودایی و بی‌دین و لامذهب و... هستند که مسلمان‬ ‫می‌شوند و عکس آن یعنی مسیحی و یهودی و بودایی شدن مسلمانان ‫تقریبا نیست و یا موارد استثناء و خاص بوده و آن هم از سنخ تجدید نظر‬ ‫معرفتی نیست بلکه انگیزه‌های دیگری چون اقتصادی، سیاسی یا حتی‬ ‫نظامی در کار است؛ فرهنگی نیست.‬ ‫در میان مسلمین هم حرکت از همه مذاهب اسلامی به سمت "تشیع " و ‫مکتب اهل بیت است. این حرکت عظیم و عجیبی است‬ ‫که آغاز شده و هرچه در ایران بتوانیم به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، علمی، ‫اخلاقی، سیاسی و اقتصادی قابل دفاع، رفتار کنیم و آبروریزی نکنیم و‬ ‫اسلام و شیعه، روسفید بیرون آید، ابعاد، وسعت و سرعت این اقبال در‬ ‫دنیا افزوده میشود.‬»

‫وی در ادامه شدت گرفتن موج اهانت‌ها را باعث افزایش کنجکاوی مردم دنیا نسبت به اسلام می‌داند و می‌گوید: «هرگاه ملاحظه می‌کنید که دشمنان شما به فحش و اهانت روآورده‌اند،‬ ‫بدانید که نگرانی دشمن و توجه افکار عمومی دنیا بیشتر شده‌است. همه‌ی ‫دنیا می‌پرسند چرا حاکمیت غرب این همه از اسلام می‌ترسد؟ چرا این‌‫همه فحش و اهانت و تهدید علیه اسلام؟ از قضاء افکار عمومی جهان‬ ‫بیشتر کنجکاو شده‌اند و به سراغ قرآن و اسلام آمده‌اند که چه خبر است؟‬ بخش عظیمی گرایش به اسلام یافته‌اند. پس از 11 سپتامبر که تهمت و‬ ‫جوسازی علیه اسلام و مسلمانان به اوج رسید، چرا قرآن شریف در آمریکا ‫به تیراژ بی‌سابقه رسید؟ قرآن می‌خرند، ببینند در این کتاب چیست که‬ ‫مسلمانان این قدر مهم و سرنوشت‌ساز شده‌اند و همه از ایشان حساب‬ ‫می‌برند؟ هر چه بیشتر توطئه می‌کنند، این حساسیتها بیشتر و شدیدتر ‫می‌شود.‬

رحیم‌پور همچنین در تحلیل مورد اخیر اقدام توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) می‌گوید: «اما جریان لج‌پراکنی، نه از سلمان رشدی، آغاز شده و نه به این فیلم‌ها و کارتون‌ها ختم می‌شود. گمان نکنید که مسئله، مسئله عده‌ای موجود عقب مانده است که نامشان برده می‌شود؛ چون چند قبطی مصری افراطی یا چند یهودی در آمریکا، بلکه خطوط ثابتی برای حمله به شخصیت پیامبر اکرم (ص) و تحریف این شخصیت بزرگ الاهی در کار است. اگر ایشان خاتم‌الانبیاء (ص) است برای این بوده که اشرف الانبیاء است. اگر اشرف‌الانبیاء نبود، خاتم‌الانبیاء نمی‌شد. وقتی شریفترین و بزرگترین پیامبر، که منطقاً آخرین پیامبر الاهی است، در هم کوبیده شد، همه انبیاء و هم دین خدا، هدف قرار گرفته است».

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط