loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش‌ها و اولویت‌ها در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : وحید جهان تیغ

سه‌شنبه 23 آبان 1391

کتاب «روش‌ها و اولویت‌ها در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» با نگاهی به دیدگاه‌های امام خمینی، رهبر انقلاب، شهید مطهری و شهید آوینی به کوشش وحید جهان تیغ منتشر شده است.

به گزارش فارس در مقدمه این کتاب با عنوان این یک مقدمه نیست؟! آمده است:

این یک واقعیت است چه بخواهیم چه نخواهیم. ظالمین و مستکبران جهان از ابتدای نظام مقدس جمهوری اسلامی تا به حال با ما در حال مبارزه و جنگ هستند. از ابتدای انقلاب تا سال 1367 تا تمام توان نظامی خود به میدان آمدند اما مردم دلاور و غیور ایران اسلامی با الگو گرفتن از سالار شهیدان در مقابلشان ایستاد. از آن تاریخ به بعد با تغییر تاکتیک آغازگر جنگی دیگر شدند. جنگی تمیز و بهداشتی؟! جنگی به اسم جنگ نرم. متولیان این جنگ دستگاه‌های فرهنگی دشمن هستند.

ابزار این جنگ سینما، تلویزیون، ماهواره، کتاب، رایانه، نقاشی، رمان، داستان، دانشگاه‌ها و... است. مقام معظم رهبری در سخنانی نقاط مورد حمله دشمن در جنگ نرم را اینگونه معرفی کرده و هشدار داده‌اند:

در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته می‌شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند؛‌ به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور؛ دشمن به سراغ این‌ها می‌آید که این‌ها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند. این کارهایی است که دارند می‌کنند؛ در این کار تجربه هم دارند، تلاش هم زیاد دارند می‌کنند،‌ابزار فراوانی هم در اختیارشان هست. باید ابعاد دشمن و ابعاد دشمنی را بدانیم تا بتوانیم بر او فائق بیاییم. البته ما مدد الهی داریم، کمک غیبی داریم، بدون شک؛ این را انسان دارد مشاهده می‌کند؛ لکن ما مادامی که هوشیارانه، آگاهانه در میدان نباشیم، تدبیر لازم را به کار نبریم، کمک الهی به سراغ ما نخواهد آمد.

در این جنگ هم دشمن با انواع و اقسام روش‌ها به میدان آمده است. یکی از روش‌های کارآمد دشمن نفوذ عناصر روشنفکر غرب‌زده و سکولار در فضای فرهنگی کشور و حتی در سطح مدیران و برنامه‌ریزان فرهنگی بوده و هست انتقادات صریح و مداوم رهبر فرزانه انقلاب از فضای فرهنگی کشور و دلسوزان انقلاب مؤید این موضوع است. سید شهیدان اهل قلم آوینی که مقام معظم رهبری او را به دین نام لقب دادند در جایی می‌نویسد:

عمل رسانه‌های جمعی و یا دستگاه‌های رسمی فرهنگی و هنری ما در برابر غرب حکایت از نحوی انفعال سرطان‌وار و لاعلاج دارد که با این سخن‌ها و به این راحتی‌ها درمان نمی‌شود. اما مع‌‌الاسف دستگاه‌های فرهنگی آنچنان که باید به میدان مبارزه با دشمن نیامده‌اند و باز این مردم هستند که با دست خالی و بدون هیچ بودجه‌ دولتی با عشق به ولایت فقیه و پاسداری از آرمان‌ها و دستارودهای انقلاب اسلامی وارد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شده و بدون هیچ ادعایی مشغول خدمت در این جبهه مقدس هستند. تعیین اولویت‌ها و روش کار فرهنگی براساس دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب در این جبهه علاوه بر بهره‌وری کامل می‌تواند ما را در به ثمر رسیدن آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی موفق گرداند.

انتشارات سمیع کتاب روش‌ها و اولویت‌ها در جبهه فرهنگی انقلاب  اسلامی را در 84 صفحه با قیمت 3300 تومان و 5هزار نسخه منتشر کرده است.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط