loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» در 5جلد

سه‌شنبه 19 دی 1391

کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» مجموعه‌ای 5 جلدی است که اکنون دو جلد آن توسط انتشارات قدیانی است در حال انتشار است و جلد 4 و 5 این اثر نیز در دست تألیف قرار دارند.

به گزارش فارس، مراسم رونمایی از کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ایزدپور، محبوبه کرمی ویراستار اثر، رضا عبداللهی نویسنده و شاعر و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ایزدپور، بیان داشت: این اثر دربردارنده مباحثی پیرامون «ارتباط انسان با جنس مخالف» و «بررسی پاره‌ای از مهارت‌های زندگی زناشویی» است و با ارائه مثال‌ها و نمونه‌های عینی مراکز مشاوره جنبه‌های گوناگون این ارتباط را ارزیابی می‌کند.

وی اضافه کرد: اکثر ابعاد ظریف دین اسلام به ما شناسانده نشده است و این نوع ظرافت‌ها از حساسیت‌های بالایی برخوردار بوده و نمی‌توان آن را از زاویه دید و آنطور شاید و باید بررسی کرد. بیان و زبان از گفتن، عقل و اندیشه، هضم نکات ظریف پژوهش و قلم وارد شده که بیش از تصور انسانی است.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) در دوران زندگی و حیات خود به نویسندگان احترام خاصی قائل بود حتی در زمان حیات این امام شخصی زندگی می‌کرد که علیه مبانی قرآن کتابی را به نگارش در آورده بود.

به گفته این نویسنده، زمانی که امام حسن عسکری (ع) متوجه نگارش این اثر که علیه مبانی قرآن بود، شدند از احمدبن اسحاق یکی از نور چشمانی‌های خودشان می‌خواهند تا به جلسه‌ی این فرد حضور یافته و با احترام گذاشتن به او به دلیل صاحب اندیشه بودن، هتاکی به قرآن را به او گوشزد کند.

حجت‌الاسلام ایزدپور بیان کرد: وقتی احمدبن‌اسحاق به جلسه‌ی این نویسنده وارد شد به او احترام گذاشت و شخص موردنظر از احترام او تعجب کرد که اسحاق در جواب او این گونه بیان می کند: من می‌دانستم شما اهل احترام نبودید تا با تو مذاکره کنم اما حقیقت این است که امام حسن عسگری (ع) معتقدند شما صاحب اندیشه هستید به ویژه اندیشه الهادی به همین منظور ایشان فرمودند که بر شما احترام بگذارم به همین منظور این نویسنده شیعه شد.

وی عنوان کرد: این کتاب براساس پژوهش به نگارش در آمده است یعنی این اثر برگرفته از یک دنیا تجربه است چرا که بنده به دلیل ارتباط‌های قوی که با جوانان و اقشار مختلف جامعه داشته‌ام توانستم این اثر را برطبق واقعیت و مشاهدات عینی به نگارش در آورم.

نویسنده کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» گفت: بنده حدود 25 سال است که ملبس به لباس روحانیت هستم و با همه طبقات جامعه نیز در ارتباط بوده و طبق ارتباط عمیق و اندوخته تجربیات توانستم این کتاب را بنویسم. اگر بار اندوخته و تجربیات به قلم بیاید فراتر از تعداد صفحات این اثر است یعنی این کتاب دارای 160 صفحه بوده که بیشتر آن را خلاصه‌نویسی کرده‌ام.

حجت‌الاسلام ایزدپور ادامه داد: یکی از ناقدین تألیف آثار خود مؤلف است بنده برای چاپ کتاب فوق چندین آن را ویرایش کردم و در نهایت نقدی برای آن نوشته و در میز کارم آن را قرار دادم.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» استفاده عینی از مثال‌هایی است که در جامعه وجود دارد و آنها را به صورت اقتصاد بیان کردم. این اثر در مجموعه‌ای 5 جلدی منتشر خواهد شد که اکنون دو جلد زیر چاپ انتشارات قدیانی است و جلد 4 و 5 این اثر نیز در دست تألیف قرار دارند که در آینده نزدیک منتشر می‌شود. جلد دوم این مجموعه به بیان برخی از صفات نابهنجار همسران و مکانیسم تغییر می‌پردازد که در مجموع یک اثر علمی است.

حجت‌الاسلام ایزدپور ادامه داد: بعد از دوران عقد دختر و پسر با برخی از عیوب همسر خود آشنا می‌شوند که در جلد دوم این مجموعه عوامل تشخیص و راهکارهای درمان نیز بیان شده است حتی جلد سوم این اثر نیز به بحث راه و رسم خواستگاری و تفاوت‌شناسی دختر و پسر اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه جلد سوم این مجموعه به 28 علائم هشدار دهنده دوران نامزدی پرداخته است، بیان کرد: جلد چهارم این مجموعه مروری بر مباحث تعامل با فرزند و تربیت خانواده است که جلد پنجم آن نیز به خانه و خانواده شاد و عوامل شادابی برای خانواده اختصاص دارد.

وی افزود: متأسفانه در زندگی سنتی و غیرسنتی شادی کاهش یافته است و روش زندگی آنها به خمودگی و افسردگی انجامیده است. این مشاور گفت: بنده به هیچ جریان فکری خاصی وابستگی ندارم اما وقتی به مسائل خانواده ورود پیدا می کنیم باید کمی محتاطانه بنویسیم.

 

* کرمی: این اثر برگرفته از فرهنگ بومی و ایرانی است

در ادامه این مراسم محبوبه کرمی ویراستار کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج»، بیان داشت: اکثر کتابهایی که به نگارش در می‌آیند انتزاعی، ماورائی و دور از فهم برخی از مخاطبان است به نوعی که برخی از کلمات و واژه‌ها در لفافه آن بیان می‌شود. تعداد کتابهای روانشناسی در بازار کم نیست به گونه‌ای که 90 درصد این کتابها ترجمه و با فرهنگ سایر کشورها در کشور ترجمه و ارائه می‌شود.

کرمی ادامه داد: جای تألیف کتاب روانشناسی که برخاسته از یک فرهنگ دینی و ایرانی باشد، در کشور خالی و کم بود اما کتاب «آسیب‌شناسی روابط پیش از ازدواج» برخاسته از فرهنگ ایرانی- اسلامی است.

وی افزود: در این اثر نویسنده به بیان مشاهدات عینی خود پرداخته است که توانسته این اثر را منحصربه‌فرد کند چرا که حتی برخی از جملات و کلماتی که در این اثر به کار رفته بسیار ساده و کوتاه هستند و به ارائه راهکار به مخاطب پرداخته شده است.

 

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ایزدپور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزار فارس مبنی بر اینکه نگارش این اثر چند سال به طول انجامید، گفت: نگارش این اثر حدود 4 الی 6 ماه به طول انجامید چرا که برای نویسنده‌ای که همیشه دست به قلم بوده و خالق اثر است نگارش این گونه آثار مدت طولانی را صرف نخواهد کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط