loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ثبت 27 اسفند در تقویم کشور به عنوان روز «راهیان نور»

شنبه 5 اسفند 1391

در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصویب شد روز 27 اسفند ماه به عنوان «روز راهیان نور» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شود.

به گزارش فارس، در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصویب شد روز 27 اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور نام‌گذاری شود و قرار است در تقویم رسمی کشور درج شود.

منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر روز سه شنبه اول اسفند ماه به منظور بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و دیدار با مسئولین انجمن کتابخانه‌های عمومی و کتابداران این استان به اهواز سفر کرد.

منصور واعظی به همراه مسئولین کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با حضور در گلزار شهدای اهواز با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این سفر با حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز،‌ سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان و مسئولین این استان دیدار کرد.

* برگزاری پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته دائمی مطالعه مفید استان خوزستان

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته دائمی مطالعه مفید استان خوزستان با حضور منصور واعظی، جعفر حجازی استاندار خوزستان، لفته منصوری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سپهر دبیر انجمن کتابخانه های عمومی، تنی چند از اساتید دانشگاه و دیگر اعضای انجمن برگزار شد.

در این دیدار گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و سرانه مطالعه در استان ارائه داد و در ادامه اعضای انجمن کتابخانه عمومی استان به ارائه گزارش و نقطه نظرات خود در خصوص کتابخانه های عمومی پرداختند.

تنی چند از اساتید کتابداری دانشگاه شهید چمران نیز که در این جلسه حضور یافته بودند، نظرات و پیشنهاداتشان در خصوص کتابخانه های عمومی،‌ تخصصی و دانشگاهی استان را ارائه کردند.

این جلسه با صبحت‌های دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص اهداف کتابخانه‌های عمومی، سند نهضت مطالعه مفید و مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه کتاب و کتابخوانی به پایان رسید.

* هشتمین ایستگاه مطالعه خوزستان افتتاح شد

در این سفر همچنین هشتمین ایستگاه مطالعه خوزستان با حضور منصور واعظی در استانداری این استان افتتاح شد.

 

* شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، حضرت آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری و تنی چند از مسئولان در بیت معظم دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد.

واعظی در این جلسه با تاکید بر اهمیت بالای سیاست گذاری در حوزه فرهنگ عمومی و شاخص های مختلف آن از جمله حجاب و عفاف، مطالعه و ... اقدامات و فعالیت های انجام گرفته توسط شورای فرهنگ عمومی در این خصوص را تشریح کرد.

 

* بازدید از کتابخانه پردیس/ کتابخانه بازسازی شده محمدرسول الله

واعظی همچنین در این سفر بازدید از کتابخانه نیمه ساخته پردیس کرد و از روند تحویل این کتابخانه آگاه شد. مسئولان در ادامه سری هم به کتابخانه باز سازی شده محمدرسول الله زدند.

 

* افتتاح کتابخانه کوثر با حضور آیت‌الله شفیعی از اعضای مجلس خبرگان

کتابخانه کوثر را سازمان قطار شهری اهواز(مترو) و شهرداری اهواز ساخته و تحویل دادند که افتتاح شد؛ آیت‌الله شفیعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در این مراسم حضور داشت.

 

* دیدار با کتابداران استان خوزستان/ سفرهای راهیان نور

واعظی همچنین با کتابداران استان دیدار و از مناطق کاروان‌های راهیان نور و مناطق دفاع مقدس بازدید خواهد داشت.

 

* 27 اسفند در تقویم به عنوان روز «راهیان نور» درج می‌شود

به گزارش فارس همچنین در جلسه شورای فرهنگ عمومی تصویب شد روز 27 اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور نام‌گذاری شود و قرار است در تقویم رسمی کشور درج شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط