loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در قم آغاز به کار کرد

نویسندگان مرتبط : جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم

چهارشنبه 9 اسفند 1391

مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه امروز با حضور آیت‌الله خاتمی در قم برگزار شد.

به گزارش فارس از قم، در این مراسم افتتاحیه که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد و جمعی از ناشران، چاپخانه‌داران و علاقه‌مندان به عرصه کتاب و کتابخوانی حضور داشتند ابتدا سید مرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به سخنرانی پرداخت و با تاکید بر تألیف و چاپ کتاب‌های دینی متناسب با نیازهای جامعه به خصوص جوانان افزود: در حال حاضر شبهات فراوانی در حوزه دین مطرح است و ضروری به نظر می‌رسد که نیازسنجی و تولید کتاب بر همین مبنا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 150 ناشر بیش از 50 هزار عنوان کتاب را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند گفت: بیشتر این کتاب‌ها در سه سال اخیر چاپ شده‌اند و پژوهشگران عرصه دین می‌توانند با مراجعه به سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه نیازهای خود را برطرف کنند.

در ادامه این مراسم علی‌اصغر پورمحمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد و با تاکید بر افزایش کیفیت چاپ کتاب‌های دینی و حوزوی خاطرنشان کرد: در اماکن مذهبی می‌توان نمایشگاه‌های دائمی کتاب‌های دینی را برپا کرد تا علاقه‌مندان به این گونه آثار بتوانند به راحتی نیازهای خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز مشاوره‌ای برای اطلاع‌رسانی کتاب‌های دینی ضروری به نظر می‌رسد تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی کتاب‌های مورد نیاز خود را بیابند؛ در خصوص پخش صحیح کتاب‌های دینی هم باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است اینکه نمی‌توان آمار مطالعه را در شأن ملت فرهیخته ایران دانست؛ برپایی نمایشگاه‌های کتاب و بازدید مردم از آنها موجب تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی می‌شود.

خاتمی مجوز ندادن به کتاب‌های مسموم را پاسداری از سلامت فکری جامعه توصیف و ابراز کرد: همان‌طور که موظف هستیم از جان و مال مردم دفاع کنیم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مکلف به حراست از فکر و اندیشه ملت تا جایی که اختیارات اجازه می‌دهد است.

در پایان این مراسم آیت‌الله خاتمی و سایر مسئولان حاضر از جمله محسن محرری معاون استاندار قم به بازدید از غرفه‌های سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه پرداختند و از نزدیک با غرفه‌داران و ناشران ایرانی و خارجی به گفت‌وگو نشستند.

گفتنی است، این نمایشگاه در دوره سوم با گرد هم آوردن 150 ناشر کتاب‌های حوزوی و دینی شامل 120 ناشر ایرانی و 30 ناشر خارجی از کشورهایی چون عراق، لبنان و اردن از امروز به مدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر در سالن اصلی مجتمع امام خمینی(ره) قم پذیرای علاقمندان به اینگونه آثار است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط