loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه‌ای از نقدها و بحث‌ها به‌همراه فیلم «آرگو» منتشر شد

چهارشنبه 9 اسفند 1391

مؤسسه فرهنگی ـ نرم‌افزاری آرمان، نرم‌افزار تصویری «آرگو» را به همراه بررسی زوایای مختلف این فیلم تولید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این محصول حاوی فیلم «آرگو» با زیرنویس فارسی،‌ مستند «پنجه عقاب»،‌ یکی از برنامه‌های «راز» با موضوع انقلاب دوم؛ نبرد بی‌پایان و ویژه‌برنامه نقد و بررسی فیلم «آرگو» در دانشکده صدا و سیما؛ تهیه شده توسط گروه سفیر است.

مستند «پنجه عقاب» در این محصول به بررسی و نمایش ماجرای واقعی فرار 6 دیپلمات آمریکایی که «آرگو» سعی در تحریف آن داشته، پرداخته است.

 در بخش دیگر این محصول، برنامه «راز» با حضور نادر طالب‌زاده،‌ حسین بهزاد و محمدرضا اسلام‌لو گنجانده شده است که این بخش به بررسی و تحلیل تولیدات هالیوود و دستگاه رسانه‌ای غرب علیه ایران پرداخته است.

طالب‌زاده در این بخش به روایت آمریکا از این عملیات به عنوان تنها پیروزی در جریان تسخیر لانه جاسوسی اشاره می‌کند و «آرگو» را روایتی تحریف شده از تاریخ معاصر می‌داند که بعد از همه شکست‌هایی که آمریکا در این بخش از تاریخ متحمل شد آن را به جای پیروزی گرامی می‌دارد.

در ادامه این برنامه طالب‌زاده و مهمانانش به بررسی و تجزیه روند عمومی حاکم بر سیاست‌های هالیوود در قبال ایران و اسلام می‌پردازند و از منظرهای مختلف به آن نگاه کارشناسانه می‌اندازند.

بخشی دیگر از محصول به نقد و بررسی «آرگو» در دانشکده صدا و سیما پرداخته است که این بخش که به همت گروه سفیر تهیه شده است با حضور سوهانی و طالب‌زاده نقش «آرگو» را به عنوان یک فیلم میهن‌پرستانه برای آمریکایی‌ها مورد بررسی قرار داده است.

طالب‌زاده در این بخش فیلم «آرگو» را علیرغم اهمیت کم و خوش ساخت نبودن قابل بررسی و تجزیه می‌داند و آن را از منظر نقش رسانه در عوض کردن ذهنیت‌ها مهم می‌داند.

به گفته مجید عسگری،‌ نرم افزار تصویری «آرگو» توسط واحد صوت و تصویر موسسه فرهنگی ـ نرم افزاری آرمان تولید شده است و در اختیار عموم قرار گرفته است.

این فعال فرهنگی همچنین آمادگی موسسه آرمان را جهت پاسخگویی به سوالات مخاطبان از طریق شماره تلفن 05117272600 و پایگاه اینترنتی www.armancenter.net اعلام کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط