loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «سیر و سلوک» بانو مجتهده امین با ویرایش جدید منتشر شد

نویسندگان مرتبط : موسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان

دوشنبه 14 اسفند 1391

علامه محمدتقی جعفری(ره) می‌گوید: اشراف و آگاهی خانم امین در کتاب «سیر و سلوک» به واقعیات قابل اهمیت، توأم با نوعی وجدان علمی که متأسفانه افراد کمی از دانشمندان موفق به داشتن آن می‌شوند، به خوبی آشکار است.

به گزارش فارس، بانو مجتهده سیده نصرت امین، ملقب به بانوی اصفهانی(ره) یکی از وارستگانی است که پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) بوده و خود مسافر به مقصد رسیده راه خدا بود. 

از این بانوی مجتهده کتابی ارزشمند با عنوان «سیر و سلوک در روش اولیاء الله و طریق پیمودن راه حق تعالی» به یادگار مانده است که به همت انتشارات آیت اشراق، یکی از ناشران موفق در عرصه احیا و نشر کتب فلسفی و عرفانی، به زیور طبع آراسته شد که که حجت‌الاسلام محمد باقر ادیبی لاریجانی نیز مقدمه‌ای بر آن نوشته است.

مقدمه این کتاب دربردارنده نکاتی پیرامون جایگاه زن در طول تاریخ، نگرش دین مبین اسلام به زن، سیری در زندگانی علمی و عملی بانو مجتهده امین (ره)، و توضیحاتی درباره کتاب سیر و سلوک است.

حمید سبحانی‌صدر، مصحح کتاب «سیر و سلوک» آورده است: بانو مجتهده امین، تربیت یافته‌ای است که خود سال‌ها مربی نفوس بانوان این مرز و بوم اسلامی به شمار می‌رود. کسی که شجره وجودش از چشمه قرآن و عرفان و برهان سیراب گشته و به بار نشسته بود.

در میان کتاب‌های بسیاری که درباره سیر و سلوک الی‌الله به رشته تحریر درآمده است، کتاب سیر و سلوک بانو امین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

مرحوم علامه محمد تقی جعفری (ره) در این باره می‌گوید: «اشراف و آگاهی خانم امین در کتاب سیر و سلوک به واقعیات قابل اهمیت، توأم با نوعی وجدان علمی که متأسفانه افراد کمی از دانشمندان موفق به داشتن آن می‌شوند، به خوبی آشکار است.»

این بانوی مجتهده عارفه، با بیانی شیوا و قلمی روان به بیان مراحل مختلف سلوک الی الله، از جمله معرفت نفس، خدا شناسی، تهذیب اخلاق، اسفار اربعه، و ... می‌پردازد. در پایان کتاب نیز فصلی به شرح اسماء حسنای الهی اختصاص یافته که در بخش اول آن توضیحاتی دربارة اسماء الله و در بخش دوم، آثار و خواص اسماء الله بیان شده است.

از ویژگی‌های ممتاز این چاپ از کتاب «سیر و سلوک» ویرایش متن کتاب، فصل‌بندی جدید و ذکر منابع آیات، روایات و اشعار آن است که توسط حمید سبحانی‌صدر، مصحح آن صورت گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط