loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین رمان یک روحانی نقد می‌شود

یکشنبه 1 اردیبهشت 1392

در هفتادمین نشست «بلور قلم» رمان «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم؟» حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به  فارس، «عیار سخن» با هدف آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با شعر و ادب فارسی خصوصا اشعار نظامی گنجوی روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه ساعت 17 از سوی فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.

 

بر همین اساس در این برنامه، محمدتقی فکور زاده به عنوان کارشناس برنامه پس از خواندن آثار نظامی گنجوی به تحلیل،نقد و بررسی آن می‌پردازد.

 

همچنین «عصرانه با طعم کتاب» با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان محبوب خود و اعضای فعال و علاقمند کتابخانه‌‌ها دیداری چهره به چهره در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه5، در سال جدید در ادامه سلسله نشست‌های آشنایی با نویسندگان کشور با عنوان «عصرانه با طعم کتاب» این برنامه را همچون سال گذشته ادامه می‌دهد.

در این برنامه  که روز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 17 برگزار می شود شهروندان با «بهیه پیغمبری» نویسنده رمان‌های بخت طوبی، محترم، عشق و عطش، با باد می‌خوانم و ... با سبک نوشتاری  این نویسنده از نزدیک آشنا می‌شوند.

همچنین محمد رضا گودرزی نویسنده و منتقد ادبی به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد.

علاقه‌مندان  برای حضور در این نشست صمیمی می‌توانند به نشانی میدان شهر زیبا بلوار شهران بعد از زیر گذر شهید همت فرهنگسرای معرفت مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44301444 تماس بگیرند.

 

رمان «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم؟» نقد می‌شود

کتابخانه فرهنگسرای فردوس در هفتادمین  نشست از سلسله نشست‌های‌ «بلور قلم » که به نقد و بررسی کتاب می پردازد. در این جلسه  رمان «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم؟» نوشته حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نخستین رمان حجت‌الاسلام محمدرضا واحدی، شاعر و نویسنده معاصر با عنوان «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم؟» از سوی نشر تارونه منتشر شده است. این رمان که نخستین اثر داستانی واحدی به شمار می‌رود، ماجرای پسر و دختری است که به شدت به هم وابسته می‌شوند، اما به دلیل وجود ضلع سومی در این عشق، دچار افت و خیزهای عجیبی می‌شوند. در طول این داستان و با وجود اینکه هر سه ضلع این مثلث همدیگر را دوست دارند، اما وجود ضلع سوم که به نوعی پیدا و پنهان با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، قهرمانان داستان را چنان دچار فراز و نشیب می‌کند که گاهی به شدت به هم نزدیک می‌شوند و گاهی به شدت از هم دور و گاهی هم از آن ضلع سوم فاصله می‌گیرند و گاهی در کنارش آرامش می‌یابند.

این رمان ضمن استفاده از تکنیک‌ها و ایجاد گره‌های منطقی و به هم ریختن قطعات پازلی که لذت چینشش را برای مخاطب گذاشته است از مفهوم‌ستیزی و یا معناگریزی پرهیز و تلاش کرده‌ که در این فضا نه تنها خواننده را در هزار توی داستان گرفتار نکند، بلکه علاوه بر لذت کشف و شهود پیچیدگی‌های فرمی داستان، لذت درکی بهتر را در هزار توی زندگی امروز برایش فراهم کند.

این رمان در 248 صفحه  از سوی تارونه منتشر شده است و سلمان رئیس عبدالهی  طراحی جلد آن را بر عهده داشته است.

این گزارش می افزاید این نشست روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 16:30 با حضور نویسنده، محمدرضا گودرزی و فاطمه جعفریان(منتقدین) و حسین فتاحی (مهمان ویژه و منتقد) در کتابخانه فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط