loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت
دوشنبه 2 اردیبهشت 1392

کتاب «سال‌های بی‌قرار» با حضور جواد منصوری راوی و محسن کاظمی نویسنده در تالار سوره حوزه هنری دقایقی پیش رونمایی شد.

به گزارش فارس، مراسم رونمایی کتاب «سال‌های بی‌قرار» عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، حجت الاسلام رسول جعفریان؛ استاد تاریخ دانشگاه تهران، مجتبی رحماندوست؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمود فاضلی؛ پژوهشگر تاریخ برگزار شد.

در این مراسم پیام علی اکبر صالحی؛ وزیر امور خارجه خطاب به جواد منصوری راوی کتاب «سال‌های بی‌قرار» توسط کمال‌وند معاون اداری مالی این وزارتخانه قرائت ‌شد.

جواد منصوری پس از پیروزی انقلاب، به عنوان معاون فرهنگی و کنسولی وزارت امور خارجه، سفیر ایران در پاکستان، رئیس مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه، سفیر ایران در چین و... حضور داشته و در سال 1388 نیز از وزارت خارجه بازنشسته شده است.

متن پیام صالحی وزیر امور خارجه بدین شرح است؛

رونمایی از کتاب ارزنده سال‌های بی‌قرار که حاوی خاطرات آقای جواد منصوری اولین فرماندار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی انجام می‌شود که در آستانه صدور حکم تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس نهاد پر برکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. و این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم. این کتاب در بردارنده خاطرات و تجارب ارزنده همکار ولایتمدار، متدین و انقلابی جناب آقای جواد منصوری در سال‌های اسارت در زندان‌های مخوف ساواک و کمیته مشترک در دوران ستمشاهی است و حاوی درس‌ها و تجارب عینی از تلاش‌های خالصانه و مجاهدت‌های ارزشمند طیفی از جوانان متدین این مرز و بوم است که بر اساس احساس تکلیف و با دلی مالامال از حب الهی همه سختی‌ها را به جان خریدند، جوانانی که وعد «ان تنصرو الله ینصرکم» را از اعماق دل باور داشتند و نهایتا شهد پیروزی را از دستان امام و مقتدایشان، روح‌الله زمان چشیدند  زمینه ساز بیداری اسلامی ملت قهرمان ایران شدند.

در ادامه این پیام صالحی اینگونه آورد که: بر این باورم که حفظ و نشر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی گامی ارزشمند و درست است که می‌تواند چراغ راهی برای نسل‌های آتی بوده و منبعی موثق برای تحقیق و پژوهش مورخین و دانشجویان رشته‌های تاریخ، علوم سیاسی، جامعه شناسی، و علاقمندان به تاریخ تحولات معاصر ایران و سیر تکوینی انقلاب اسلامی فراهم نماید و این کتاب توانسته است با بیانی شیوا، روان و نافذ گامی ارزنده را در این مسیر تحقق ببخشد. با اغتنام از مسئولین حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر ادبیات انقلاب اسلامی که آثار ارزشمندی را در طول سال‌های انقلاب تهیه نموده‌اند تشکر می‌کنم.

همچنین در این مراسم از خدمات محمود هاشمیان و مرحوم حاج مهدی شالچیلار، دو تن از کسانی که نام‌شان در کتاب آمده و پیش از انقلاب فعالیت‌های فرهنگی، عام‌المنفعه و خیرخواهانه داشته‌اند تقدیر شد.

با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری از محسن کاظمی نگارنده و جواد منصوری راوی تقدیر شد.

«سال‌های بی‌قرار» دارای 10 فصل و هر فصل بیانگر خاطرات مقطعی از زندگی منصوری است. هم‌چنین 500 صفحه ابتدایی این کتاب به شرح خاطرات و مبارزات، همراه با پانوشت‌ها می‌پردازد و 200 صفحه آخر نیز به عکس و اسناد اختصاص دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط