loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند

شنبه 14 اردیبهشت 1392

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح امروز از نمایشگاه کتاب تهران و بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

به گزارش فارس، در این بازدید که سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی رئیس بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران، رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کردند، ایشان با تعدادی از ناشران و نیز فعالان نشر گفت‌وگو کردند.

در این بازدید چندساعته، رهبر حکیم انقلاب، جدیدترین کتاب‌های منتشره را  تورق کردند و به گپ و گفت با نویسندگان و ناشران پرداختند.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همه ساله در ایام نمایشگاه کتاب تهران فرصتی چندین ساعته را برای بازدید از این نمایشگاه اختصاص می‌دهند و از نزدیک در جریان وضعیت نشر قرار می‌گیرند.

شمار زیادی از غرفه‌داران و اصحاب رسانه در پشت در ورودی در شبستانی که رهبری حضور داشت، جمع شده بودند تا شاید بتوانند از نزدیک با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کنند اما این امکان فقط برای غرفه‌دارانی که غرفه آن‌ها از ردیف 26 تا پایان نمایشگاه بود، فراهم شد.

 

 

در زمان بازدید رهبر حکیم انقلاب، غرفه‌داران در راهروها جمع شده بودند و با ذکر صلوات ایشان را بدرقه می‌کردند. در این جمع افراد با تفکرات گوناگون گرد هم جمع آمده‌ بودند و با اولین دیدار اشک در چشمان آن‌ها حلقه زد. عده‌ای با خود زمزمه می‌کردند که پیش از این توفیق دیدار از نزدیک را نداشتند و فقط از تلویزیون توانسته بودند رهبر خود را ببینند.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه‌آبادی معاون هنری ارشاد، علی اسماعیلی معاون فرهنگی ارشاد و محمد الهیاری معاون اجرایی نمایشگاه و ... رهبری را همراهی می‌کردند.

مقام معظم رهبری از غرفه‌های نمایشگاه کتاب دیدار کرده و با غرفه‌داران درباره روند کاری آنها و کتاب‌های منتشر شده صحبت کردند.

 

 

عده‌ای از غرفه‌داران و حاضران در شبستان هم نامه‌ها و دلنوشته‌های خود را برای رهبر آماده کرده و به ایشان دادند. برخی دیگر در حالی که اشک شوق از چشمانشان جاری بود به تماشای ولی امر نشسته بودند.

مقام معظم رهبری بیشترین فرصت خود را در انتشارات سوره مهر و ققنوس گذراندند و چفیه خود را به کارکنان سوره مهر اهدا کردند. همچنین کتاب «ضد» اثر فاضل نظری که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته بود را به ایشان اهدا کردند.

 

 

در انتشارات پیام آزادی هم فرهنگ دیوان پژمان بختیاری را دیده و عنوان کردند کار جالبی است. ایشان همچنین در غرفه انتشارات پیام آزادی برای مرحوم علیان جاسبی که از پایه‌گذاران مجمع ناشران انقلاب اسلامی بود، از درگاه الهی طلب مغفرت کردند.

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری هر ساله از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند و از نزدیک با فعالیت‌های حوزه نشر آشنا می‌شوند. همچنین در این بازدید با مسئولان حوزه نشر و نویسندگان و ناشران گفت‌وگو کرده و در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط