loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی از کودکی تا زندگی شاعر «گریه‌های امپراطور»

نویسندگان مرتبط : فاضل نظری

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392

مهدی مظفری ساوجی درباره زندگی، شعر و کارهای فاضل نظری کتاب نوشت.

مهدی مظفری ساوجی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، در مورد تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: گفت‌وگوی مفصلی با فاضل نظری درباره زندگی، شعر و کارهای او انجام داده‌ام که به زودی در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

این نویسنده با اشاره به اینکه این کتاب 4 یا 5 ماه آینده به سرانجام خواهد رسید توضیح داد: تا 8 ماه آینده احتمالاً این اثر در 250 تا 300 صفحه منتشر می شود، البته ناشر آن هنوز مشخص نیست اما احتمال دارد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شود.

ساوجی با بیان اینکه در این اثر روایتی از شعر و دوران زندگی این شاعر بیان می‌شود اضافه کرد: این گفت‌وگوی مفصل درباره زندگی فاضل نظری از خمین و دوران کودکی این شاعر است که به تهران و تحصیلات دانشگاه امام صادق (ع) و دوره دکترا می‌انجامد، البته گفت‌وگو هنوز هم ادامه دارد و در حال تکمیل کتاب هستم تا پس از ویراستاری منتشر شود.

این محقق ضمن بیان اینکه فاضل نظری از جمله شاعرانی است که در دهه هشتاد در حوزه شعر کلاسیک و غزل خوش درخشیده است اضافه کرد: در موضوع غزل پس از انقلاب اسلامی شاعرانی داشتیم که به صورت جدی به غزل پرداختند، اما غزل‌های فاضل رنگ و بوی خاصی دارد فاضل پیشکسوت به شمار نمی‌آید اما می‌توان گفت از شاعران جوان روزگار ماست که در دوران جوانی به کمال و پختگی رسیده است و آثاری ارائه کرده که به آثار شاعران چند دهه اخیر پهلو می‌زند.

این نویسنده تصریح کرد: زبان شعر فاضل نظری هم بین امروز و دیروز در رفت‌وآمد بوده و تعاملی میان دیروز و امروز برقرار کرده است که باعث می‌شود شعرش مورد توجه مخاطب خاص و عام قرار گیرد از این رو اقبال ویژه‌ای به شعر فاضل نظری می‌شود و کتابهایش بالغ بر 25 تا 30 بار تجدید چاپ شده است که اثر هیچ شاعری با این میزان اقبال از سوی مخاطبان مواجه نبوده است.

به گفته وی، این نشان می‌دهد عده‌ای که امروز معتقدند بخش عمده مخاطب امروز ما با شعر قهر کرده سخنی ناروا گفته‌اند چرا که بخش مهمی از این موضوع به مخاطب باز می‌گردد اگر مخاطب از هر شاعر شعر خوب ببیند به سمت او می‌رود. فاضل نظری آثارش رنگ و بوی خاص دارد و توانسته با مخاطب ارتباط ویژه برقرار کند.

براساس این گزارش، این کتاب احتمالاً با نام گفت‌وگو با فاضل نظری منتشر خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط