loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگینامه آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شد

نویسندگان مرتبط : ناصر مکارم شیرازی

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392

زندگینامه سیاسی- اجتماعی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به همراه تعدادی از مقالاتشان منتشر شد.

 کتاب حاضر شامل دو بخش است: بخش اول؛ زندگینامه سیاسی- اجتماعی آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی و بخش دوم شامل مقالات و مصاحبه‌ها.

میرزا باقرعلیان‌ نژاد درباره این کتاب گفت: از آنجایی که تاکنون زندگی‌نامه مستقل و کاملی، خصوصاً درباره مبارزات آیت‌الله مکارم شیرازی در دوران انقلاب اسلامی، منتشر نشده، در بخش اول کتاب برای آشنایی بیشتر مخاطبان با زندگینامه سیاسی- اجتماعی ایشان با استفاده از منابع موجود در آرشیو واحد فرهنگ ناموران معاصر ایران و بانک اطلاعات واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی (حوزه هنری) و همچنین فیش‌برداری از 60 عنوان کتاب و دوازده عنوان نشریه و چندین پایگاه اینترنتی آمده است.

این تدوینگر در ادامه اظهار کرد: همچنین در پایان تعدادی سند و ده‌ها تصویر از آرشیوهای اختصاصی آیت‌الله مکارم شیرازی، واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و موسسه اطلاعات آمده که برخی از آنها برای اولین بار منتشر می‌شوند.

علیان نژاد درباره بخش دوم کتاب گفت: یازده مقاله و یادداشت و دو مصاحبه‌ آیت‌الله مکارم شیرازی از روزنامه‌های کیهان و اطلاعات در سال 1357 فراهم آمد. همچنین برای آشنایی خواننده با موقعیت انقلاب اسلامی ایران در زمان انتشار مقاله یا مصاحبه، برای هر یک از آنها با توجه به اوضاع جاری ایران و محتوای مقاله با استفاده از منابع مختلف اشاره‌ای نگاشته شد. علاوه بر این، برای برخی مقالات گویاسازی در پاورقی انجام شد. تصویر برخی از مقالات آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پایان این بخش آمده است.

وی افزود: پس از پایان نگارش کتاب و صفحه‌آرایی اولیه و کارشناسی اثر توسط مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی، یک نسخه از آن در اختیار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قرار گرفت و ایشان ما را مورد لطف خودشان قرار دادند و کل کتاب را مطالعه فرمودند و نکات دقیق و ارزشمندی را متذکر شدند که در کتاب اعمال شد.

آیت الله مکارم شیرازی در یادداشتی که بر این کتاب آورده‌اند، بیان داشته‌اند: «از تمام برادرانی که در تهیه این مجموعه با ارزش زحمت کشیده‌اند خصوصا جناب آقای میرزا باقر علیان نژاد که بخش مهم آن بر دوش ایشان بوده سپاسگزارم و امیدوارم ذخیره یوم المعاد ایشان باشد.»

خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط