loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار دو کتاب جدید دیگر درباره فتنه 88

نویسندگان مرتبط : دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

دوشنبه 10 تیر 1392

انتشار دو کتاب جدید دیگر از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف:

کتاب اول: «نگاه از بیرون دو: فتنه 88 در نگاه تحلیلگران آمریکا»

 

دفتر دوم کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه 88 در نگاه تحلیلگران آمریکا» با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

در دنیای امروز، هیچ بحرانی، به ویژه مسائل سیاسی در محدوده مرزهای جغرافیایی باقی نمیماند و هر قدرتی به دنبال منفعت خود در آن است. فتنه سال 88 فقط بر مبنای یک دروغ شکل گرفت. دروغ بزرگی به عنوان تقلّب! تقلّبی که برای اثبات آن، هیچ‏گاه فتنه‏گران قانون‏شکنِ مدعی قانونگرایی و مردم‏سالاری، از مجاری قانونی ادعاهای خود را پیگیری نکردند و نه حتی دلایل مستدلی ارایه کردند! در این ایام، شاهد ائتلاف نامبارک رسانههای غربی و حکومتی کشورهای عربی بودیم که علیه مردمسالاری دینی ایران قیام کرده بودند. حجم بالای نگاشتهها درباره انتخابات ایران بدون شک بیانگر جایگاه مهم و راهبردی ایران در روابط بینالملل و مناسبات منطقه است.

بازخوانی، نقد و تحلیل فتنه 88 از نگاه بیرونی بسیار خواندنی است و ابعاد ناشناخته بین‏المللی این فتنه فراگیر را آشکار میکند. با توجه به اهمیت ثبت تاریخ مبارزات و حوادث انقلاب اسلامی برای آیندگان و تحلیل درست از آنها، گزیده نظرات تحلیلگران و روزنامه‏نگاران آمریکایی در خصوص حوادث بعد از انتخابات سال 88 ایران اسلامی، در رسانههای آمریکایی گردآوری و به همت علی فتحعلی آشتیانی ترجمه است.

در این مجموعه، سه مقاله به قلم روزنامه‏نگاران و تحلیلگران آمریکایی که در نقد و تحلیل فتنه 88 نوشته شده و به سئوالات و شبهات درباره انتخابات سال 88 در ایران پاسخ می‏دهند، ترجمه و منتشر ‏شده است. یک مقاله هم از منظر شکاف طبقاتی جامعه، به حوادث پس از انتخابات می‏پردازد.

این کتاب از مقالات زیر تشکیل شده است: «حقه‏ای به نام تقلب» (جیمز پتراس، استاد ممتاز جامعه‏شناسی در دانشگاه بینگهمتون نیویورک)، «تقلب در انتخابات ایران: ادعایی بدون سند و مدرک»(گلن کسلر و یان کوهن، اعضای تحریریه واشنگتن پُست)، «تفرقه در میان ملت»(علیرضا دوستدار، دانشجوی دوره دکترای مردم‏شناسی و مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد)، «آیا احمدی‏نژاد، نتایج انتخابات سال 2009 ایران را به نفع خود دستکاری کرد؟»(اریک آلن بریل)،

چاپ اول این کتاب در 1392، در 72 صفحه و قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 1700 تومان به جامعه فرهنگی و سیاسی کشور عرضه شده است.

گفتنی است پیش از این، دفتر اول این کتاب که به تحلیل روزنامه‏نگاران خاورمیانه از فتنه 88 دارد، به کوشش حجت‏الاسلام حمیدرضا غریب رضا، مدیر موسسه گفتگوی دینی منتشر شد.

 

کتاب دوم: گزیده‏ای از نوشتار وبلاگ‏نویسان شورش سبز و مخالفان دکتر احمدی‏نژاد در رفع شبهه تقلب انتخابات سال 88 در «اعتراف سبز»

 

کتاب «اعتراف سبز: گزیده‏ای از نوشتار وبلاگ‏نویسان شورش سبز و مخالفان دکتر احمدی‏نژاد در رفع شبهه تقلب» از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

فتنه سال 88 با تمام عظمتش بر مبنای یک دروغ شکل گرفت. دروغ بزرگی به اسم تقلب! تقلبی که برای اثباتش هیچگاه دلایل مستدلی مطرح نشد. این کتاب به این تقلب بزرگ سران فتنه می‏پردازد. آن هم توسط کسانی که به طرف پیروز انتخابات رأی ندادند. «اعتراف سبز» مجموعه‏ای است از 54 یادداشت، مصاحبه، خاطره و... افرادی که مخالف رأی آوردن آقای احمدی‏نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست‏جمهوری ایران بودند. مطالب این کتاب جمع‏آوری شده از وبلاگ‏ها و سایت‏های اینترنتی در دوران قبل و بعد از انتخابات است. همه مطالب کتاب در همان روزگار به عنوان سندی برای اثبات عدم وجود تقلب در انتخابات سال 88 توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در وبلاگی با عنوان اعتراف سبز جمع آوری شد.

مطالب این کتاب، یادداشت‏های وبلاگی و اینترنتی هستند برای از دست نرفتن سندیت، مطالب با همان نوع نگارش نویسنده نقل شده‏اند و در انتهای کتاب عکس‏هایی از صفحات این وبلاگ‏ها در بخش پیوست آورده شده است. نویسندگان این مطالب هم در چند گونه قابل تقسیم‏بندی هستند. بعضی در داخل چارچوب نظام می‏گنجند و مشکلشان رأی آوردن احمدی‏نژاد است و تمایل به غیر ایشان داشتند. بعضی دیگر دشمن نظام اسلامی هستند و حتی در انتخابات شرکت نکرده‏اند! گروه دیگری هم هستند که با نظام اسلامی مشکل دارند و فکر می‏کردند اگر میرحسین موسوی یا مهدی کروبی رأی بیاورند فضای کشور آن به چیزی که آنها علاقه دارند نزدیک‏تر خواهد شد. فصل مشترک گردآوری مطالب این کتاب مخالفت با احمدی‏نژاد و پرداختن به عدم وجود تقلب در انتخابات است.

چاپ اول «اعتراف سبز» در 1392، در 248 صفحه و قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 6000 تومان به جامعه فرهنگی و سیاسی کشور عرضه شده است.

گفتنی است دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف برای تبیین و ثبت حقایق فتنه 88 تاکنون کتابهایی چون «تیغ دودم»، «نگاه از بیرون» (دفتر اول: فتنه 88 از نگاه روزنامه‏نگاران خاورمیانه و دفتر دوم: فتنه 88 از نگاه تحلیلگران آمریکایی) و «تقلب سبز: طنز سیاسی در فتنه 88» را منتشر کرده است.

 

 

 

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط