loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برنامه‌های دومین جایزه ادبی شهید آوینی تشریح شد

نویسندگان مرتبط : سید مرتضی آوینی | واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی

چهارشنبه 20 شهریور 1392

برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه «دومین جایزه ادبی شهید مرتضی آوینی» توسط مدیر مؤسسه انتشاراتی روایت اعلام شد.

محمدحسین کریمی‌پور، مدیر مؤسسه انتشاراتی روایت در گفت‌وگو با  فارس درباره «جایزه ادبی شهید آوینی»، بیان داشت: این جایزه با برگزاری 3 نشست تخصصی با محوریت «بررسی علمی ادبیات مقاومت در مضامین مختلف» با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه و یک مراسم اختتامیه در تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف این سلسله جلسات «بررسی ابعاد مختلف ادبیات مقاومت» در حوزه‌های مربوطه مخاطبان است، در برگزاری این نشست‌های تخصصی توجه خاص ما بررسی ادبیات مقاومت از نقطه نظر علمی با مشارکت اساتید و کارشناسان ادبی و صاحبنظران ادبیات است.

کریمی‌پور ادامه داد: اولین نشست در 26 شهریور ماه سال جاری با عنوان «بررسی ابعاد ادبیات مقاومت» در قالب‌های داستان، خاطره و شعر با حضور کارشناسان امر به صورت ارائه 3 مقاله و یک میزگرد علمی برگزار می‌شود.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های همان امروز کارشناسان حوزه ادبیات پژوهشی به «بررسی ادبیات پژوهشی و جنگ نرم» و ارتباط آن با ادبیات مقاومت می‌پردازند که نشست‌های فوق نیز در تالار شهنواز باغ هنرمندان خیابان ایرانشهر برگزار خواهد شد.

به گفته کریمی‌پور، دومین نشست «جایزه ادبی شهید آوینی» در 9 مهر که مصادف است با «روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین» با عنوان «تبیین مفاهیم ادبیات مقاومت و ابعاد آن در حوزه کودک و نوجوان» برگزار می‌شود که این نشست نیز در ساعت 15 الی 17:30 در سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب برپا خواهد شد.

مدیر مؤسسه انتشاراتی روایت فتح گفت: سومین نشست که 26 آبان است به بررسی «نقش ادبیات مقاومت در بیداری اسلامی» و مباحثی که در حوزه فلسطین و لبنان در رابطه با ادبیات مقاومت و تولیدات، رویکرد و مباحث آن می‌پردازد، مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: این نشست دارای دو بخش است یک بخش آن به بررسی مفاهیم، مباحث و نگاه‌ها در سطح جهان در حوزه کشورهای عربی همانند فلسطین و لبنان اختصاص دارد و بخش دیگر نیز به بررسی آثار منتشره به زبان‌های انگلیسی در کشورهای انگلیسی زبان می‌پردازد؛ در خاتمه این نشست کاندیداهای دریافت جوایز در همه حوزه‌ها معرفی خواهند شد.

کریمی‌پور ادامه داد: در دومین دوره برگزاری جایزه ادبی شهید آوینی بررسی آثار در حوزه بین‌الملل (آثار به زبان انگلیسی و عربی) مورد توجه خاصی قرار گرفته شده است، همچنین اختتامیه و اجلاسیه نهایی «دومین جایزه ادبی شهید آوینی» روز 3 آذر سال جاری مصادف با هفته بسیج در تالار شمس واقع در اول بزرگراه کردستان برپا می‌شود.

به گفته وی، این جایزه ادبی به بررسی آثار منتشر شده در بخش فارسی (هشت حوزه) و در بخش بین‌الملل (شش حوزه) می‌پردازد که در خاتمه با معرفی کتب قابل تقدیری و کتب برگزیده و اهداء جوایز (لوح، تندیس و جایزه نقدی ریالی و ارزی) به فعالیت خاتمه می‌بخشد.

گفتنی است، دومین جایزه ادبی شهید آوینی به همت مؤسسه انتشاراتی روایت و با مشارکت سازمان بسیج، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران وخانه هنرمندان برگزار می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط