loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«باد برگ‌ها را سمت دره‌ها می‌برد» به چاپ دوم می‌رسد

نویسندگان مرتبط : علی الله سلیمی

یکشنبه 24 شهریور 1392

مجموعه داستان «باد برگ‌ها را سمت دره‌ها می‌برد» نوشته علی‌الله سلیمی با موضوع دفاع مقدس به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوم می‌رسد.

کتاب «باد برگ‌ها را سمت دره‌ها می‌برد» شامل 8 داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس است. در مسیر پرواز مرغان دریایی، همان ارتفاع همیشگی، باد برگ‌ها را سمت دره‌ها می‌برد، جا مانده در غبار، چینگوی بابایی، به نشانی چنار بلند، سایه بلند یک شب و مزرعه مین‌های گوجه‌ای عناوین داستان‌های این مجموعه است.

علی الله سلیمی درباره داستان های این مجموعه به فارس گفت: سعی کرده‌ام نگاهی دوسویه به جنگ و تاثیرات بعدی آن در زندگی افراد داشته باشم. به این صورت که برخی داستان‌ها مستقیم به دوران جنگ و صحنه‌ها و اتفاقات آن روزها برمی‌گردد و برخی دیگر درباره آدم‌هایی است که پس از جنگ به زندگی عادی بازگشته‌اند، ولی بهانه‌هایی چون یک زخم آنها را به دوران جنگ بازمی‌گرداند.

وی در توضیح بیشتر فضای این داستان‌ها افزود: در این داستان‌ها ما با یک حالت‌های انسانی مواجه هستیم.آدم‌هایی که در این داستان‌ها هستند، واکنش‌هایی نشان می‌دهند که در حالت عادی کمتر شاهد این واکنش‌ها هستیم.

 

 

سلیمی گفت: بیشتراین داستان‌ها تداعی کننده و یادآوری خاطرات گذشته است و حس نوستالژیکی که این افراد به گذشته دارند و با دیدن یک نشانه، نامی و یا موقعیت مکانی باز به گذشته‌ها و خاطرات‌شان رجوع می‌کنند. آدم‌های این داستان‌ها اگرچه در زمانه امروز و به عنوان یک شهروند زندگی می‌کنند ولی دلشان جای دیگری است و فضا و زمانه‌ای دیگر را جست وجو می‌کنند. در واقع گذشته روی حال و اکنون این آدم‌ها سایه افکنده است.

نویسنده کتاب «دلبستگی در سال‌های سخت» درباره عنوان این مجموعه هم گفت: نام کتاب برگرفته از عنوان یکی از داستان‌های آن است. زمان نگارش این داستان‌ها، یک دوره زمانی خاص نبوده، بلکه در فواصل مختلف نوشته شده‌اند.

وی درباره منابع این داستان‌ها هم گفت: علاوه بر اینکه به دلیل حضورم در جبهه‌ها، خاطرات خودم را مدنظر داشتم، ولی سعی کردم از کتاب‌های خاطرات سرداران و کهنه سربازان جنگ بهره بگیرم و از بعضی خاطرات این افراد یک موقعیت داستانی ایجاد کنم و شروع به نوشتن کنم.

در یکی از داستان‌های این مجموعه می‌خوانیم:

صدای مرغان دریایی از آن سوی اسکله می‌آید. رحمان بیل مکانیکی را در جاده خاکی حاشیه اسکله پیش می‌راند. اسکله ساکت و آرام است. کامل عبدالله، افسر استخباراتی عراق، روی نرده‌های اسکله نشسته و سیگار می‌کشد. رحمان بوق می‌زند. کامل عبدالله برمی‌گردد، کلاه از سربرمی‌دارد و در هوا برای ما تکان می‌دهد. رحمان گاز بیل مکانیکی را کم می‌کند:«مثل اینکه امروز کامل عبدالله سرحال‌تر از دیروز است.

مجموعه داستان «باد برگ‌ها را سمت دره‌ها می‌برد» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که چاپ اول آن در سال 1390 در 104 صفحه، قطع رقعی، شمارگان2500 نسخه و با قیمت 2900 تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط